1000 – tyle startupów zgłosiło się do dwóch programów akceleracyjnych, których partnerem jest PZU. W ponad 200 zgłoszeniach spółka została wskazana jako preferowany odbiorca technologii. Z tego grona PZU wybrał startupy, z którymi rozpoczyna kilkumiesięczny program akceleracji. Jego celem jest przetestowanie technologii w PZU.
Z tymi startupami współpracuje PZU
Współpraca PZU z młodymi firmami technologicznymi przy wdrażaniu innowacji odbywa się w ramach programu PZU Ready for Startups. Ubezpieczyciel współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi partnerami.
Pierwszym z wybranych przez PZU startupów jest RIFFSEC (akcelerator Huge Thing), który dostarcza działom cyberbezpieczeństwa dane o wyciekach danych, monitoringu darknetu, telegrama czy informacje o planowanych atakach phishingowych. Zespół posiada doświadczenie w obszarze cyber threat intelligence, czyli stałym monitorowaniu, wykrywaniu, analizowaniu i reagowania na cyberzagrożenia.
Drugim podmiotem jest simpl.rent (akcelerator Huge Thing) działający na styku fintech, insurtech i proptech. Spółka oferuje rozwiązania dla poprawy standardów na rynku najmu mieszkań. Jednym z najnowszych rozwiązań jest autorska technologia Sherpa – uniwersalna platforma dystrybucji ubezpieczeń online.
Z kolei Muffintech (akcelerator StartSmart CEE) to startup skupiony na rozwiązaniach konwersacyjnej sztucznej inteligencji, czyli takiej, z którą można porozmawiać, wyróżniający się koncentracją na branży ubezpieczeniowej. Jego duży model językowy (LLM) jest specjalnie przeszkolony pod kątem ubezpieczeń, dzięki czemu lepiej radzi sobie z przepełnioną fachowym słownictwem dokumentacją.
Czego szuka PZU?
– Szukamy startupów we wszystkich obszarach działalności PZU. Jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwiązaniami wykorzystującymi AI i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem. Drugi obszar to szeroko pojęta digitalizacja i automatyzacja procesów, w tym tych związanych z obsługą szkód i świadczeń, wsparciem sprzedawców, obsługą posprzedażową i wykrywaniem nadużyć. Szukamy też technologii wspierających prewencję ubezpieczeniową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz nieszablonowych metod budowania relacji z klientem. Zależy nam również na rozwiązaniach do zastosowania w ekosystemach: zdrowotnym, kierowcy i sieci naprawczej, a także usługach wartości dodanej (VAS) dla naszych klientów – tłumaczy Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.
Za organizację programu PZU Ready for Startups odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne. Podczas sześciu lat działania eksperci z PZU przeanalizowali ponad 6 tys. potencjalnych innowacji, z których ostatecznie wybrali 70 rozwiązań, a PZU wdrożyło ponad 40 z nich. Innowacje służą zarówno usprawnianiu wewnętrznych procesów, jak i konsekwentnemu poprawianiu doświadczeń klientów.