Założony przez Szymona Sypniewicza i Przemka Kowalczyka, Ramp rozwija globalną infrastrukturę płatniczą, łączącą krypto z globalnymi systemami finansowymi. Platforma umożliwia użytkownikom kupowanie kryptowalut wewnątrz aplikacji lub bezpośrednio na stronie internetowej.

Polski fintech Ramp pozyskał 330 mln PLN

Najnowsza runda finansowania Ramp to największa Seria B w historii polskich startupów i jedna z pięciu największych rund finansowania w Polsce w ogóle (według danych PFR Ventures i Inovo VC). W ramach inwestycji, do rady dyrektorów Ramp dołączy Frederic Lardieg z Mubadala Capital, a Paul Degueuse z Korelya Capital będzie pełnił funkcję obserwatora.

Tym samym w ciągu zaledwie roku Ramp pozyskał od inwestorów ponad 550 mln zł (120 mln dolarów). Wcześniej finansowanie spółce zapewniły także fundusze NFX, Galaxy Digital, Seedcamp i Firstminute Capital, aniołowie biznesu, w tym Taavet Hinrikus i Balaji Srinivasan oraz między innymi Mozilla.

Co planuje Ramp?

Dzięki pozyskanym środkom fintech zamierza poszerzać swoją ofertę o nowe produkty, a także kontynuować ekspansję zagraniczną i wprowadzać obsługę lokalnych walut oraz metod płatności na kolejnych rynkach. Od początku roku 2022 obroty Ramp wzrosły o 240 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Łączna liczba unikalnych użytkowników, którzy skorzystali z infrastruktury Ramp na stronach i w aplikacjach partnerów wzrosła o 600 procent.

Spółka planuje dalej powiększyć swój zespół i prowadzi rekrutację m.in. na stanowiska product managerów i product designerów, analityków danych, programistów oraz specjalistów obsługi klienta. Dużą część planuje zatrudnić w biurach w Warszawie i Wrocławiu oraz zdalnie. Od ubiegłego roku liczba pracowników Ramp urosła siedmiokrotnie i dziś przekracza 200 osób.

– Naszym celem jest stworzenie infrastruktury, która uczyni Web3 łatwo dostępnym dla każdego. Pomimo warunków rynkowych, widzimy rosnący trend wśród firm Web2, które chcą przenieść się do Web3. Jesteśmy w unikalnej pozycji, dzięki której możemy pomóc im dokonać tej transformacji. Dlatego tym bardziej inwestujemy w nasz rozwój. Rynek niedźwiedzia to czas budowy trwałych produktów, a my jesteśmy w pełni oddani naszej wizji – mówi Szymon Sypniewicz, CEO i współzałożyciel Ramp.