Nowe narzędzie AI do przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych ma zwiększać jakość rekrutacji poprzez dopasowanie treści CV do kryteriów stanowiska, a także poprzez ocenę wyników rozmowy kwalifikacyjnej. Rekruterzy nie muszą już także ręcznie zapisywać swoich spostrzeżeń, a informacje zwrotne są zbierane przez sztuczną inteligencję.
AI przeprowadzi rekrutację w fintechu Revolut
Oprócz pozyskiwania informacji zwrotnych o kandydatach, Revolut People ocenia również wydajność ankieterów i przekazuje dane na temat jakości ich rozmów kwalifikacyjnych, w celu poprawy umiejętności rekrutacyjnych. Po zatrudnieniu sztuczna inteligencja ocenia także wyniki pracowników, analizując ich kompetencje i sposób pracy.
People to produkt oferowany w ramach Revolut Business (usługi dla firm), który teraz wzbogacił się o zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Firma zaprojektowała platformę w pierwszym kroku dla siebie, aby sprostać wzrostowi zatrudnienia. Następnie, w 2023 roku, firma wprowadziła rozwiązanie na rynek – platforma People jest dostępna dla klientów Revolut Business w Wielkiej Brytanii i krajach EOG (także w Polsce). Teraz nowością w Revolut People mają być oparte na AI narzędzia do przeprowadzania i podsumowywania spotkań z kandydatami, oceny wyników pracy w zespołach, a także mierzenia satysfakcji pracowników.
– Sztuczna inteligencja jest coraz bardziej zdolna do obsługi danych i strony administracyjnej, uwalniając więcej czasu dla menedżerów, aby mogli skupić się na prowadzeniu talentów do następnego kroku w ich karierze. Prawdziwy rozwój odbywa się twarzą w twarz, poprzez interakcję pracowników w menadżerami – mówi Andrei Oprisor, szef produktu People w Revolut.
Ostatnio Revolut opublikował wyniki III edycji raportu na temat bezpieczeństwa konsumentów i przestępczości finansowej, który analizuje szybko zmieniające się techniki oszustw w 29 krajach Europy, także w Polsce, w drugiej połowie 2024 roku. Nowym trendem jest wzrost liczby oszustw z pomocą komunikatorów WhatsApp i Telegram (stanowią łącznie 39% oszustw zgłaszanych przez klientów w Europie i 35% w Polsce). Wśród właścicieli platform z największą liczbą scamów (54% Europa, 58% Polska) prym wiedzie Meta (Facebook, WhatsApp, Instagram).
Z kolei w kontekście sztucznej inteligencji warto przypomnieć, że OpenAI udostępniło wszystkim użytkownikom swój nowy generator obrazów, oparty na modelu GPT-4o. Dotychczas był on dostępny wyłącznie dla płatnych subskrybentów ChatGPT, ale teraz każdy może skorzystać z jego możliwości.