Pierwsi klienci w Polsce otrzymali dziś dostęp do płatności odroczonych Pay Later. Usługa stopniowo obejmie ponad 1,7 miliona dorosłych klientów firmy w Polsce. W tym czasie Revolut przygotuje debiut produktu na kolejnych rynkach w Europie, m.in. w Rumunii, gdzie Pay Later ma pojawić się jeszcze w tym roku.
Revolut udostępnia odroczone płatności w Polsce
Uprawnieni klienci mogą skorzystać z rat Pay Later przy zakupach do maksymalnej kwoty 5000 zł opłaconych kartą Revolut, zarówno fizyczną jak i wirtualną ze zmiennym numerem, która zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa transakcji online – jej numer jest niszczony po każdej płatności.
Klienci Revolut mogą rozłożyć dowolny wydatek zakupowy na trzy miesięczne raty, pierwsza rata jest opłacana z góry w momencie płatności a kolejne w drugim i w trzecim miesiącu. Opłata w wysokości 2,99% za każdy rozłożony na raty wydatek jest uiszczana przy okazji zwrotu drugiej i trzeciej raty.
Po przyznaniu dostępu do usługi Pay Later, klienci mogą aktywować ją w dowolnym momencie, jednym kliknięciem w aplikacji, przed dokonaniem płatności za wybrane zakupy. Następnie mogą obserwować status płatności i spłaty w sekcji Karty, lub w sekcji Pay Later. Raty Pay Later można spłacić wcześniej, bez dodatkowych opłat.
Klienci mogą skorzystać z rat Pay Later u dowolnego usługodawcy, który akceptuje płatności Revolut w sklepie stacjonarnym lub online. W przeciwieństwie do niektórych płatności odroczonych dostępnych na rynku, usługodawca nie musi podpisywać z Revolut żadnej umowy, a Revolut nie obarcza sklepu żadną opłatą z tytułu transakcji Pay Later.
W tym miejscu warto przypomnieć, że kilka dni temu zielone światło od UOKiK-u na uruchomienie odroczonych płatności otrzymał BLIK. Fintech zamierza wdrożyć rozwiązanie BNPL wspólnie z Mastercard, Santanderem, Bankiem Millennium, mBankiem oraz ING Bankiem Śląskim.
Do uruchomienia własnych odroczonych płatności przymierzają się także PKO Bank Polski oraz Bank Pekao.