Dane policji w Polsce wskazują na stały spadek liczby zgłaszanych kradzieży telefonów (z 33 tys. w 2013 r. do 10 tys. w 2023 r.), ale Paryż, Madryt czy Londyn mogą nas zaskoczyć. W Londynie według danych policji telefon był kradziony w 2024 roku co 7,5 minuty (192 urządzeń dziennie). W razie zgubienia lub kradzieży telefonu zabezpieczenie danych i dostępu do aplikacji bankowości mobilnej ma istotne znaczenie.

Fintech Revolut wprowadza nowe zabezpieczenia w aplikacji

Teraz dzięki funkcji „Lost device” klienci Revolut mogą, poprzez stronę internetową lub otwierając aplikację na telefonie innej osoby (np. kogoś z rodziny lub znajomego), szybko zgłosić kradzież lub utratę telefonu. W obu przypadkach (web i mobile) klient będzie poproszony o potwierdzenie tożsamości oraz wskazanie jakie karty lub telefony chce zablokować, a następnie o zmianę haseł dostępowych.

Revolut wprowadził także zabezpieczenia przed phishingiem, czyli atakami socjotechnicznymi, które mają zapewnić przestępcom informacje pozwalające zyskać dostęp do kont klientów. Aby skutecznie temu zapobiec fintech wspiera uwierzytelnianie wieloczynnikowe, w tym rozwiązania oparte na biometrii – czytamy w komunikacie.

Komunikaty w ramach funkcji „Logowanie na drugim urządzeniu” mają na celu poinformować klienta o każdym wejściu na ich konto z innego urządzenia. Dzięki autoryzacji biometrycznej klienci będą mogli zablokować dostęp z innego urządzenia, a następnie zmienić hasło dostępowe.

Kolejną funkcją, która pojawi się już niebawem, będą „Limity transakcji”. Umożliwi ona klientom ustawianie ograniczeń na kontach, płatności kartą lub przelewów, które będą odnawiać się co 24 godziny. Funkcja ta może skutecznie uniemożliwić przestępcom szybkie opróżnienie konta, w razie gdyby udało im się uzyskać do niego dostęp (pełni rolę dodatkowej bariery). Aby klienci mogli przekroczyć ustawione przez siebie limity, wymagana będzie autoryzacja biometryczna.

Z kolei na początku bieżącego roku pisaliśmy o wprowadzonej w Polsce funkcji In-App calls od Revoluta, która ma pomóc klientom indywidualnym zdemaskować oszustów telefonicznych i zapobiec utracie danych lub pieniędzy. Rozwiązanie oferuje metodę by porozmawiać z konsultantami działu pomocy, którzy mogą teraz oddzwonić do klientów bezpośrednio przez aplikację