BLIK poszerza dostępność usługi po stronie wydawców – banków, ale także istotnego segmentu umożliwiającego użytkownikom skorzystanie z usługi w sklepach online, czyli agentów rozliczeniowych. Z nowej metody płatności mogą skorzystać klienci Banku Millennium oraz VeloBanku, płacąc w ten sposób w sklepach internetowych obsługiwanych przez jednych z największych integratorów płatności: Przelewy24, Cashbill, Tpay, imoje oraz Autopay.

Odroczone płatności od BLIKA coraz bardziej popularne

BLIK wspólnie z partnerami planuje sukcesywnie rozwijać tę usługę, aby wkrótce była ona powszechnie dostępna w e-commerce, ale również mogli z niej skorzystać pozostali klienci bankowości mobilnej w innych bankach. Aktualnie BLIK Płacę Później dzięki obecności u najpopularniejszych agentów rozliczeniowych jest dostępny w tysiącach sklepów internetowych, takich jak np. morele.net, eurofirany.pl, e-melissa.pl, urbancity.pl czy czytam.pl – czytamy w komunikacie.

– Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego w 2023 roku przez firmę doradczą Kearney, już 64 proc. polskich konsumentów zadeklarowało, że skorzystało z możliwości, jakie niosą za sobą odroczone płatności. Liczba sklepów, w których można skorzystać z tej metody płatności, stale się powiększa, a my aktywnie współpracujemy z kolejnymi bankami i integratorami, aby udostępnić ten produkt jak największej liczbie użytkowników– mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

BLIK Płacę Później umożliwia zakup produktu bez konieczności natychmiastowej zapłaty. Do realizacji transakcji potrzeba 6-cyfrowego kodu BLIK. W części sklepów, aby wybrać tę metodę płatności należy przejść na stronę bramki płatniczej i tam wybrać stosowną opcję. Limit kredytowania jest przyznawany indywidualnie i może wynieść nawet 4 tys. złotych. Spłata zobowiązania w wyznaczonym terminie (do 30 dni) jest bezpłatna, a wszelkimi zmianami można zarządzać bezpośrednio w aplikacji banku.