Potencjał segmentu Buy Now Pay Later jest bardzo duży, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL wyniesie 21,2% do 2027 roku.
Artykuły RTV i AGD należą do najpopularniejszej kategorii produktowej kupowanej w internecie. Polacy zwracają coraz większą uwagę na wygodne metody płatności. W związku z tym, coraz więcej sklepów poszerza wachlarz dostępnych opcji o płatności odroczone, czyli usługę BNPL.
Odroczone płatności PayPo w sklepie internetowym RTV Euro AGD
Kupujący na euro.com.pl i oleole.pl mogą od lutego zapłacić za sprzęt RTV i AGD metodą: Kup teraz, zapłać za 30 dni. Wystarczy, że wybiorą PayPo|PayU Płacę później jako metodę płatności podczas finalizacji zamówienia, a wartość ich zamówienia nie przekroczy 1500 zł.
— Kategorie produktów należące do małego i dużego AGD oraz elektroniki użytkowej są najczęstszym wyborem zakupów Polaków w sklepach online. Tylko na elektronikę wydajemy 30 mld zł rocznie i jest to jedna z głównych kategorii rynku handlowego, dodatkowo napędzana popytem podczas pandemii. W kontekście sprzedaży elektroniki, rozwiązania BNPL mają szczególnie duży potencjał – komentuje Tomasz Hadzik, Executive Vice President, Board Member w PayPo.
Dzięki integracji z platformami Shoper, IdoSell oraz PayU, liczba sklepów internetowych, w których dostępne są rozwiązania PayPo przekroczyła już 25 tys., a płatności za zakupy odraczają już m.in. klienci takich marek, jak CCC, eObuwie, Reserved, answear czy Vistula.
Współpraca z siecią RTV Euro AGD, wzmocniła pozycję PayPo, które obejmuje aktualnie ok. 80% udziału w adresowanym dla siebie rynku krajowego BNPL. Z usług PayPo korzysta już prawie 700 000 konsumentów. Liczba transakcji, które zrealizowali przekracza ponad 7 mln, a ich wartość przeszło półtora miliarda złotych.