BLIK zgodnie z zapowiedziami rozszerzył swoje dotychczasowe portfolio usług, udostępniając płatności odroczone. Z rozwiązania „BLIK Płacę Później” w ramach testów korzystają już wybrani klienci Banku Millennium. Płatności obsługują Przelewy24, a pierwszą siecią sklepów, która je akceptuje, jest MediaMarkt.

Startuje pilotaż płatności odroczonych BLIK

Płatności odroczone to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w e-commerce na całym świecie. Rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze sprawiają, że coraz więcej sprzedawców internetowych oferuje je swoich klientom. Usługa „BLIK Płacę Później” ma być odpowiedzią operatora BLIKA na ten trend.

– Płatności odroczone to jeden z naszych strategicznych projektów. Każdego dnia użytkownicy realizują już ponad 3 mln transakcji BLIKIEM. „BLIK Płacę Później” doskonale uzupełnia nasze portfolio, dając klientom dodatkową korzyść w postaci odroczenia płatności. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa stanie się standardem Buy Now, Pay Later na tym kształtującym się jeszcze rynku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.

Polski Standard Płatności pracuje nad stopniowym rozszerzeniem dostępności nowej usługi. W kolejnej fazie projektu rozwiązanie ma być udostępniane większej grupie klientów. Płatności odroczone od BLIKA mają trafić także do kolejnych po MediaMarkt sklepów. Sprzedawcy wprowadzając je, zyskują pewność otrzymania zapłaty natychmiast – w momencie zakupu.

– Klienci Banku Millennium chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań. Płatności zbliżeniowe BLIK, które w ubiegłym roku udostępniliśmy jako pierwszy bank w Polsce, cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów. Teraz chcemy udostępnić im opcję, w której mogą łatwo przesunąć termin zapłaty za zakupy. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie pilotażu BLIK Płacę Później. Po przetestowaniu rozwiązania przez wybraną grupę klientów, udostępnimy usługę dla wszystkich – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium oraz Sekretarz Rady Nadzorczej Polskiego Standardu Płatności.

BLIK to ulubiona metoda płatności w e-commerce w Polsce. Według szacunków Polskiego Standardu Płatności udział transakcji BLIK w płatnościach e-commerce – wynosi od 50 do 78 proc. Tym samym wyprzedza on w rankingu preferencji Polaków szybkie przelewy oraz karty.