Pierwsza wersja FCapp ruszyła w 2021 roku. Od tego czasu zaczęło z niej korzystać ponad 12 tysięcy użytkowników – trenerów, zawodników, rodziców, scoutów. Reprezentują oni ponad 5600 drużyn z całego kraju, w tym młodzieżowe zespoły takich klubów jak Lech Poznań czy Górnik Łęczna.

Przy okazji warto jednak zaznaczyć, że nie jest to jedyna aplikacja w świecie futbolu. Aplikację dla piłkarzy stworzył też startup Goal.app.

FCapp wypuszcza akcje i chce ruszyć za granicę

Aplikacja będzie monetyzowana na trzy sposoby. Po pierwsze, profesjonalni użytkownicy mają możliwość wykupienia subskrypcji i dostępu do nielimitowanych funkcjonalności apki (model freemium).

Po drugie, aplikacja to kanał marketingowy dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć do precyzyjnie stargetowanej grupy jej użytkowników – ludzi zaangażowanych w futbol i, szerzej, zdrowy styl życia. Trzecim źródłem przychodów mają być indywidualne i zautomatyzowane raporty przeznaczone dla scoutów.

FCapp S.A. w ramach emisji przeprowadzanej na platformie Emiteo (znanej m.in. z błyskawicznego zebrania 4,5 mln zł przez KTS Weszło SA) chce zebrać 2 mln zł. FCapp przeznaczy zebrane środki na dalszy rozwój aplikacji, rozbudowę bazy użytkowników i ekspansję zagraniczną. Emisja rozpoczęła się 8 czerwca i potrwa nie dłużej niż do 7 września.

Na koniec 2022 roku twórcy FCapp prognozują ponad 30 tysięcy użytkowników – a to dopiero początek ekspansji. Aplikacja od początku tworzona była z myślą o zaoferowaniu jej również w innych krajach, przede wszystkim zachodnioeuropejskich. Pierwsze próby z niemieckimi partnerami już się odbyły. Spółka planuje też oficjalne wejście na rynki niemiecki i angielski na drugą połowę 2022.

W kolejnym roku FCapp powinien pojawić się m.in. we Włoszech, Szwajcarii i Irlandii. Pozwoli to zamknąć rok 2023 z liczbą użytkowników dochodzącą do 100 tysięcy.