![Santander CB mObywatel](https://static.fintek.pl/uploads/2025/02/Santander-CB-mObywatel.jpeg)
Klienci Santander Consumer Banku mogą teraz korzystać z automatycznego uzupełniania części danych na wnioskach o kredyty ratalne online.
Santander integruje się z mObywatelem i usprawnia proces kredytowy
Dzięki integracji klienci nie muszą już ręcznie wprowadzać danych do wniosków kredytowych. Obecnie wystarczy smartfon wraz z aplikacją, aby część informacji została automatycznie pobrana. W efekcie większość pól we wniosku jest uzupełnianych automatycznie, bez udziału po stronie klienta.
Na początku składania wniosku o kredyt ratalny klient jest informowany o możliwości skorzystania z mObywatela i automatycznego uzupełnienia danych. Następnie wystarczy zalogować się do aplikacji na urządzeniu mobilnym i zeskanować kod QR wygenerowany przez bank. W kolejnym kroku w aplikacji konieczne jest potwierdzenie chęci przekazania informacji. Po zaakceptowaniu, wymagane pola we wniosku zostaną automatycznie uzupełnione w zaledwie kilka sekund – czytamy w komunikacie.
W komunikacie czytamy, że już niedługo bank wdroży takie rozwiązanie dla wszystkich swoich produktów kredytowych, które są dostępne w kanałach online.
W październiku zeszłego roku Santander Bank Polska informował o wdrożeniu nowej metody weryfikacji klientów przy zakładaniu konta. Przy składaniu wniosku o konto online, na stronie albo w aplikacji mobilnej (przed zalogowaniem) można potwierdzić swoją tożsamość właśnie za pomocą aplikacji mObywatel.
mObywatel cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków, ale niestety nie uchodzi to uwadze cyberprzestępców – kwitnie handel fałszywymi aplikacjami. Pomimo grożących kar za wytwarzanie podrobionych dokumentów, nielegalny rynek rozwija się dynamicznie, a rząd wciąż nie wprowadził przepisów, które mogłyby ograniczyć ten proceder. Problemem pozostaje również brak świadomości społecznej na temat metod weryfikacji autentyczności mDowodu, który może być wykorzystywany m.in. podczas głosowania w wyborach.