Czym jest standardowy czek BLIK? To przekazywany odbiorcy 9-cyfrowy numer wraz z nadanym PIN-em. Za jego pomocą można np. zapłacić za zakupy w sklepie czy wypłacić gotówkę z bankomatu. Taki czek jest jednorazowy, czyli może posłużyć do przeprowadzenia tylko jednej transakcji – niewykorzystane środki wrócą do nadawcy. Na taką sytuację odpowiada nowość od Santander Bank Polska.
Samoodnawialny czek BLIK w Santander Bank Polska
Santander Bank Polska udostępnił rozwiązanie, które daje możliwość wykorzystania części środków przekazanych czekiem BLIK, przy zachowaniu dostępu do pozostałej kwoty. Na niewykorzystaną kwotę zostanie automatycznie wygenerowany i dostarczony do odbiorcy nowy czek.
Warto podkreślić, że odbiorca czeku BLIK, aby go zrealizować nie musi posiadać telefonu, dostępu do internetu czy choćby konta w banku. Wystarczy podanie otrzymanego od wystawcy numeru czeku oraz zatwierdzenie transakcji kodem PIN. Czek BLIK w sklepie stacjonarnym jest realizowany za pomocą terminalu płatniczego.
– Czek BLIK funkcjonuje na rynku już od pewnego czasu, jednak do tej pory można było skorzystać z niego tylko jednorazowo. Postanowiliśmy to zmienić i dla wygody naszych klientów wprowadziliśmy do oferty czek, który jest odnawiany. Jest to znaczące ułatwienie dla klientów korzystających z tego rozwiązania. Dodatkową zaletą jest możliwość pełnej automatyzacji procesu – mówi Wojciech Szumielewicz, z pionu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej Santander Bank Polska.
Zdaniem banku, automatyczne odnawianie czeków BLIK rozszerza możliwość ich biznesowego zastosowania. Nowe rozwiązanie może wspierać rozwój programów lojalnościowych, a także zostać narzędziem firm pożyczkowych, ubezpieczeniowych oraz innych banków. Co więcej, obsługa czeków BLIK po stronie klienta korporacyjnego może być w pełni zautomatyzowana.