Pilotaż w formule Family & Friends obejmuje pracowników banków spółdzielczych i SGB-Banku. Celem jest dopracowanie usługi przed jej szerokim wdrożeniem dla wszystkich klientów.

SGB rozpoczyna testy usługi BLIK Płacę Później

O planowanym wdrożeniu opcji BLIK Płacę Później w aplikacji SGB pisaliśmy już jakiś czas temu. Jak to działa? Wystarczy podczas zakupów online wybrać „BLIK Płacę Później” jako metodę płatności. Usługa już wkrótce będzie dostępna dla wszystkich klientów SGB w aplikacji SGB Mobile – zarówno na Androidzie, jak i iOS – czytamy w komunikacie.

Z usługi BLIK Płacę Później mogą obecnie korzystać użytkownicy Banku Millennium oraz VeloBanku. Rozwiązanie to jest dostępne dzięki współpracy z największymi agentami rozliczeniowymi w polskim e-commerce, takimi jak PayU, Przelewy24, Tpay, Cashbill, Paymentic czy dpay – którzy obsługują ponad 70% rynku.

Do grona instytucji planujących wdrożenie usługi BLIK Płacę Później dołączył również PKO Bank Polski. Po zakończeniu integracji, klienci tego banku będą mogli skorzystać z możliwości odroczenia płatności przy wyborze opcji od BLIKA – w ramach rozwiązania oferowanego bezpośrednio przez bank.

PKO BP będzie jedna usługa z zakresu płatności odroczonych. Nie będzie wdrażana dodatkowa usługa typu „kup teraz, zapłać później” od Polskiego Standardu Płatności, a integracja dotyczy punktu wejścia do płatności. Planowana współpraca zakłada, że klienci, którzy podczas zakupów będą chcieli sfinalizować płatność za pomocą ikony BLIK Płacę Później, zostaną przekierowani do aplikacji IKO, w której będą mogli użyć PKO Płacę później lub szybko ją aktywować, jeśli nie zrobili tego wcześniej.

Ostatnio pisaliśmy także, że BLIK chce współtworzyć europejski system przelewów na numer telefonu. „Mamy gotowe rozwiązania, doświadczenie i zaufanie milionów użytkowników na Starym Kontynencie” – mówił na konferencji Impact’25 Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora BLIKA.