Bravo to jeden z głównych sprzedawców żywności w Azerbejdżanie. W ciągu zaledwie miesiąca technologia SmilePay w sklepach sieci została wykorzystana do 3 tys. transakcji, które przypadają na 418 użytkowników. Jak donosi serwis Finextra, fintech z siedzibą w Baku planuje już ekspansję na Europę, Azję Południowo-Wschodnią i Bliski Wschód.

Płatności twarzą od SmilePay ruszają w Azerbejdżanie

Jak działa SmilePay? Na początek klient musi pobrać aplikację mobilną i dodać w niej swoją kartę. Następnie wystarczy w jednym z partnerskich sklepów poinformować kasjera o płatności ze SmilePay.

Sama weryfikacja transakcji polega na nagraniu 1-sekundowego wideo, które jest przesyłane do systemu rozpoznawania twarzy. Po potwierdzeniu danych biometrycznych rozpoczyna się procesowanie płatności, a informacje o jej dokonaniu trafią do kasy sklepowej.

Seymur Rasulov, CEO SmilePay, podkreśla, że opracowany przez fintech system płatności wykorzystujący rozpoznawanie twarzy jest precyzyjny. Mianowicie osiąga dokładność na poziomie 99,99%, a czas wykrywania danych to mniej niż 0,5 sekundy.

SmilePay to jeden z uczestników programu Mastercard Start Path Accelerator, mającego wspierać fintechy. Firma Mastercard rozwija płatności biometryczne także w ramach inicjatywy Biometric Checkout Program. Więcej na ten temat można przeczytać pod tym linkiem.

Podobne partnerstwo w tym roku nawiązała Visa z PopID. Współpraca tych podmiotów ma przyspieszyć upowszechnianie płatności twarzą na Bliskim Wschodzie. Jej celem jest umożliwienie klientom powiązania danych biometrycznych z kartami debetowymi lub kredytowymi.