Rozwiązanie opiera się na wykorzystaniu funkcjonalności urządzeń, którymi na co dzień posługują się pracownicy salonów Medicine – Handheld Zebra. Służą one do zamawiana towarów, które nie są dostępne w danym sklepie. Funkcjonalność NFC, jaką posiadają urządzenia Zebra zintegrowane z aplikacją Worldline Tap on Mobile, umożliwia klientom płacenie zbliżeniowo u pracownika salonu, w każdym miejscu w sklepie – przy wieszaku lub w szatni. Opłacony towar jest następnie dostarczony do domu klienta.
Worldline i Medicine: nowe płatności dla klientów
„Dzięki zintegrowaniu Tap on Mobile z handheldem Zebra Medicine i Worldline połączyły ze sobą dwa „światy” – zamówienie towaru online za pośrednictwem urządzenia, którym dysponuje pracownik Medicine, oraz dokonywania płatności zbliżeniowych w sklepie przez klienta” – czytamy w komunikacie.
Ostatnio Polacy pobili kolejny rekord w płaceniu zbliżeniowo. NBP podaje, że udział płatności zbliżeniowych w ogólnej liczbie płatności bezgotówkowych w terminalach POS w IV kwartale 2022 r. osiągnął historycznie najwyższy poziom – 99,5 proc. Oznacza to, że w sklepach klienci płacą już praktycznie wyłącznie zbliżeniowo.
Jakiś czas temu pisaliśmy, że Worldline w ramach dotychczasowej współpracy z BLIKIEM udostępnił klientom funkcjonalność płatności kodem BLIK w aplikacji Tap on Mobile. W ramach partnerstwa, przedsiębiorcy korzystający z aplikacji Tap on Mobile – terminala w telefonie, będą mogli przyjmować płatności kodem BLIK. Dotychczas klienci mieli możliwość jedynie przyjmowania płatności zbliżeniowych BLIK.