Za każdym razem, gdy do klienta banku dzwoni prawdziwy doradca, przez aplikację CA24 Mobile wysyłane jest powiadomienie „push”. Jeśli go nie będzie, można podejrzewać, że dzwoniący nie jest pracownikiem banku, a tylko go udaje.

Credit Agricole wprowadza zabezpieczenia przed oszustami

Powiadomienie wyświetla się na ekranie zawsze, gdy klient odbiera telefon od doradcy, a także wtedy, gdy włączy się poczta głosowa. Aby korzystać z tego rozwiązania, wystarczy mieć zainstalowaną aplikację CA24 Mobile i logować się do niej co najmniej raz w miesiącu. Niezbędne jest także włączenie powiadomień „push”.

Jak wyjaśnia Piotr Miernikiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Credit Agricole, to przydatna funkcja, bo każdy klient bankowości może się znaleźć w grupie ryzyka.

– Przestępcy wstępnie typują swoje ofiary korzystając z danych wykradanych np. ze sklepów internetowych czy mediów społecznościowych. Dzięki temu mogą w czasie rozmowy podać jakieś dane, które uwiarygodnią ich w oczach atakowanego. Czasem to będzie tylko imię i nazwisko klienta, a innym razem np. nazwa banku, w którym ma rachunek, a nawet kilka ostatnich cyfr numeru karty płatniczej – wyjaśnia ekspert.

Warto pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o zainstalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania na komputerze lub telefonie. Nigdy nie proszą o podawanie danych logowania do bankowości elektronicznej, ani danych kart płatniczych. Prawdziwy pracownik banku nie może również sugerować klientowi wykonywania przelewów, wypłacania gotówki i wpłacania jej na inne konta, podawania kodów BLIK itp. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości nie powinno się wykonywać żadnych poleceń i natychmiast zakończyć rozmowę. Zawsze można zadzwonić do swojego doradcy lub na ogólną infolinię i sprawdzić, czy ktoś z banku faktycznie kontaktował się z nami.

Ostatnio pisaliśmy także, że Credit Agricole uruchamia weryfikację behawioralną w bankowości elektronicznej. Usługę można włączyć zarówno w CA24 eBank lub aplikacji CA24 Mobile. Bank automatycznie analizuje sposób, w jaki klient korzysta ze swojego konta i porusza się po bankowości elektronicznej.