The Sandbox to wirtualny świat oparty na blockchainie ethereum. Gracze mogą w nim tworzyć własne postacie, a także kupować wirtualne nieruchomości. Na swoich doświadczeniach w grze można zarabiać. Przy czym głównym tokenem używanym m.in. do handlu w tym metaverse jest SAND.

Standard Chartered nabywa działkę w The Sandbox

Bank został jednym z partnerów Mega City w grze The Sandbox. Jak twierdzi sam Standard Chartered, wybór działki właśnie w tej dzielnicy wpisuje się w obietnicę wzmocnienia zarówno fizycznej, jak i wirtualnej obecności firmy w Hongkongu. Komentując ten krok, przedstawiciele spółki podkreślili, że powstanie metaverse jest kamieniem milowym w ewolucji Web 3.0.

Standard Chartered nie stroni od projektów związanych z kryptowalutami i innymi cyfrowymi aktywami. Zakup działki w The Sandbox to kontynuacja tej polityki. Bank planuje wykorzystać nową nieruchomość do budowania kontaktów z klientami na zupełnie nowym poziomie.

Analitycy Citi przewidują, że do 2030 roku rynek metaverse może osiągnąć wartość nawet 13 bilionów dolarów. Nic więc dziwnego, że współpracę z The Sandbox nawiązało już kilka firm ze świata finansów. Mowa tutaj między innymi o tajlandzkim Siam Commercial Bank, a także Grupie HSBC.

Zainteresowanie wejściem w metaverse wyraża również Mastercard. Niedawno organizacja płatnicza zgłosiła do rejestracji kilkunaście znaków towarowych związanych z NFT oraz metaverse. Wcześniej wniosek o rejestrację logo i nazwy na potrzeby działań w wirtualnej przestrzeni złożyła firma American Express.