Choice to platforma, która pomaga w obsłudze klienta w gastronomii – online oraz w lokalu. Restauracje mogą stworzyć własne strony internetowe i przyjmować zamówienia online bez płacenia prowizji portalom.

Co oferuje startup Choice?

Platforma Choice umożliwia rezerwację stolika online, automatycznie i bez konieczności dzwonienia. Na miejscu goście mogą zeskanować kod QR, by przeglądać menu na ekranach swoich smartfonów, złożyć zamówienie, a na koniec w ten sam sposób za nie zapłacić. Choice pozwala też na prowadzenie programu lojalnościowego.

Restauratorzy zarządzają wszystkimi tymi funkcjami z poziomu jednego systemu, płacąc jeden abonament. Plany zaczynają się już od 100 zł miesięcznie.  Serwis integruje się z popularnymi systemami POS, a także z systemami portali do zamawiania oraz firm kurierskich – m.in. Bolt, Foodora, Glovo, Uber Eats oraz Wolt.

Choice otworzyło biuro w Polsce ponad 2 lata temu i dziś zatrudnia w nim ponad 20 osób. Firma obsługuje ponad 1,2 tys. zarejestrowanych restauracji. Wśród z nich znajdują się pojedyncze lokale oraz sieci – w tym Browary Warszawskie, Mąka i Woda, Pinsa, Pizza Factory, Soto Sushi, Thai Wok, czy Trattoria Rucola. Na wszystkich rynkach firma zatrudnia ponad 120 osób i obsługuje ponad 17 tys. lokali, należących do ponad 5 tys. klientów. W 2023 roku platforma pośredniczyła w ponad 2 mln zamówień, o łącznej wartości ponad 42 mln dolarów.

Startup Choice pozyskuje 10 mln PLN na rozwój

Teraz Choice pozyskało ok. 10 mln zł (2,5 mln dol.) w rundzie finansowania, której przewodził J&T Ventures, fundusz venture capital należący do czesko-słowackiej grupy J&T. W rundzie finansowania udział wzięły także czeskie fundusze Reflex Capital i Presto Ventures. Od początku działalności firma pozyskała od inwestorów łącznie ok. 16,5 mln zł (4,5 mln dolarów), a w ciągu ostatniego roku jej przychody urosły o 300%.

Pozyskane środki pomogą w dalszym rozwoju Choice w Europie, w tym na rynkach, na których rośnie najszybciej – w Polsce, Czechach, Słowacji, Ukrainie i Węgrzech. Na polskim rynku firma planuje zwiększyć zatrudnienie do 50 osób i już teraz poszukuje m.in. przedstawicieli handlowych oraz account managerów.

– 99% restauracji nie zna swoich klientów. To prawdziwe wyzwanie dla ich właścicieli, którzy nie wiedzą, kto jest ich najbardziej lojalnym gościem, jak często odwiedza restaurację, jakie ma preferencje i alergie, ale też ile osób przestaje odwiedzać restaurację i z jakich powodów. W ciągu dwóch lat Polska stała się dla nas jednym z najważniejszych rynków – mówi Alex Ilyash, CEO i założyciel Choice (zdjęcie główne).