Do tej pory firma rozwijała się głównie na rynku słoweńskim, gdzie pozyskała ponad 300 klientów. Następnie siedzibę przeniosła do Wielkiej Brytanii, by stamtąd rozwijać i skalować biznes. Dzięki wsparciu inwestorów, twórcy słoweńskiej spółki zdecydowali się wkroczyć do Polski. Proky.io planuje intensywną ekspansję nad Wisłą, a na koncie już ma współpracę m.in. ze sklepami sieci Żabka, Happy Fish czy Meet&Eat.

Startup Proky.io debiutuje na polskim rynku

Proky.io cyfryzuje łańcuchy dostaw i automatyzuje procesy za pomocą sztucznej inteligencji oraz integracji poszczególnych systemów. Restauratorzy i hotelarze mogą śledzić zamówienia na e-platformie, a składają je zbiorczo za pomocą kilku kliknięć w ramach jednego koszyka. Swoich dostawców oraz poszczególne produkty mogą wybierać w ogólnodostępnej wyszukiwarce, również spośród niezarejestrowanych jeszcze użytkowników.

Dla zaopatrzeniowców Proky.io to usprawnienie procesu sprzedaży i otwarta baza potencjalnie nowych klientów, pozwalająca na szybszy wzrost organiczny bez dodatkowych kosztów. Ale dostawcy mogą również akceptować zamówienia składane za pośrednictwem Proky przez wysyłany do nich mail, mimo że nie są zarejestrowanymi użytkownikami – czytamy w komunikacie.

Restauracje i mniejsze podmioty mogą korzystać z darmowego pakietu Freemium, obejmującego najważniejsze usługi zakupowe. Dla większych i wymagających zaawansowanych narzędzi klientów, w tym hotelarzy, startup oferuje płatne plany abonamentowe. Proky.io daje dostęp do platformy: możliwość chatów, historię zakupów do ich łatwego powtórzenia czy bieżące powiadomienia dotyczące zamówień. Dostawcom z kolei oferuje własny sklep B2B oraz celowaną reklamę na platformie lub poza nią.

Dotychczas fundusze w wysokości 200 tys. EUR na rozwój biznesu wyłożyli sami founderzy. Proky.io dostał ponadto grant od Slovenian Enterprise Fund oraz przeszedł akcelerację w ramach Google for Startups. Firma jest już na celowniku polskiego funduszu venture capital – w październiku wrocławski Unfold.vc objął obligacje zamienne na udziały o wartości blisko 1 mln PLN.

Proky.io planuje przeprowadzić rundę inwestycyjną, a zebrane środki chce przeznaczyć m.in. na rozbudowę aplikacji mobilnej, nowe funkcjonalności i powiększenie zespołu sprzedażowego w Polsce.