Nowa oferta dostępna jest dla każdego rodzaju kart – w tym kart, które nie zostały wydane za pośrednictwem platformy. Rozwiązanie umożliwia natychmiastowe dostarczenie karty do portfela mobilnego. Marqeta była pierwszą platformą płatniczą, która wprowadziła tokenizację kart – tym samym umożliwiła jej posiadaczom natychmiastowe korzystanie z karty płatniczej bez konieczności oczekiwania na fizyczny plastik.

Gigantyczny wzrost popularności portfeli mobilnych

Z danych fintechu wynika, że obecnie 64% konsumentów w USA korzysta z portfeli mobilnych (Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, itp). Rok temu odsetek ten wynosił 39%. W czasie pandemii wykorzystanie płatności zbliżeniowych – jak podaje Marqeta – w niektórych sektorach gospodarki wzrosło aż 20-krotnie. Przy okazji wdrożenia TaaS, fintech ogłosił także, że rozszerza integrację Apple Pay i Google Pay na Kanadę, Europę i Australię.

Marqeta to amerykański startup finansowo-technologiczny, ktróy zbudował otwartą platformę API dla podmiotów, które chcą szybko przejść procedurę niezbędną do wydawania karty płatniczej. Firma powstała w 2010 roku i obecnie należy do grona jednorożców z wyceną ponad 4 mld USD. W maju fintech pozyskał 150 mln dolarów finansowania (w sumie ponad 500 mln USD). Do klientów Marqeta należą m.in. Uber czy Affirm, a w Polsce np. Twisto.

/Fintek.pl