Zaprezentowane przez insurtech rozwiązanie ma postać wirtualnej asystentki, która pomaga poszkodowanym zgłosić szkodę komunikacyjną, przy podaniu niezbędnego do identyfikacji minimum danych.

Nowy proces likwidacji szkód od insurtechu Trasti

Dzięki integracji z bazami danych UFG usługa wymaga podania jedynie numerów rejestracyjnych pojazdów oraz numerów PESEL właścicieli, wszelkie pozostałe dane o pojazdach i kierowcach są pobierane. Bianka wskazuje i potwierdza z użytkownikiem kolejne wymagane działania, pomaga ustalić dokładny adres miejsca zdarzenia na mapie, instruuje jakie zdjęcia wykonać oraz uruchamia aparat smartfona i przyjmuje prosty opis przebiegu zdarzenia.

Bianka przygotuje również oświadczenie sprawcy o spowodowaniu kolizji, następnie wyśle do sprawcy kod SMS, którym dokument zostanie podpisany. Tym samym nie ma już potrzeby spisywania oświadczeń na kartce, której zazwyczaj brakuje w podobnej sytuacji.

Po zgłoszeniu szkody poszkodowany otrzymuje maila z potwierdzeniem oraz linkiem do weryfikacji i opcjonalnej edycji dokumentu. Z kolei osoba odpowiedzialna za zdarzenie otrzymuje wiadomość z potwierdzeniem przyznania się do kolizji. Szczegóły zgłoszenia trafiają w czasie rzeczywistym do systemu likwidacji szkód, który przeprowadza segmentację spraw i dla zdarzeń prostych od razu przygotowuje kosztorys. Szczegółowe opracowanie jest akceptowane z klientem, a cały proces jest maksymalnie zautomatyzowany. Zespół ekspertów Trasti interweniuje jedynie w sytuacjach ponadstandardowych.