Spółka Comarch Finance Connect to dostawca i operator platformy Apfino, zapewniającej dostęp online do usług finansowych. mojeID będzie wykorzystywane w ramach procesów uwierzytelnienia klienta na potrzeby usług i procesów udostępnianych i obsługiwanych w ramach platformy Apfino.

Comarch Apfino wdraża usługę mojeID

Usługa mojeID to metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta czy urzędzie. Wykorzystywana jest obecnie przez usługodawców komercyjnych z wielu branż, m.in. usług finansowych, ubezpieczeń, telekomunikacji, ochrony zdrowia, nieruchomości czy energetyki.

mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych, ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka.

Apfino to platforma, która skupia się na rozwoju usług cyfrowych dla klientów biznesowych – szczególnie użytkowników systemów ERP. Chodzi m.in. o weryfikację partnerów biznesowych, obsługę faktur, e-płatności, procesy windykacji oraz faktoring.

Od czerwca 2019 roku do końca maja 2024 roku, za pomocą mojeID swoją tożsamość Polacy potwierdzili online ponad 340 mln razy. W 2023 roku, średnia dzienna liczba uwierzytelnień z wykorzystaniem mojeID, wyniosła ok. 290 tys. W rekordowym momencie KIR odnotował 1,4 mln uwierzytelnień jednego dnia.