Usługa SGB ID pozwala na wykorzystanie tożsamości cyfrowej mojeID w procesach rejestrowania się i logowania do serwisów dostawców usług, zarówno komercyjnych jak i z sektora publicznego, za pomocą danych z bankowości internetowej. Jest to możliwe dzięki integracji mojeID z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym.

Klienci SGB mogą korzystać z mojeID

Za pomocą Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego można m.in. podpisywać dokumenty w urzędach publicznych, identyfikować swoją tożsamość w usługach podmiotów publicznych w internecie (np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego).

SGB ID pozwala dodatkowo potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych. Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie, SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami – czytamy w komunikacie banków spółdzielczych SGB.

Banki spółdzielcze stawiają na mobilne przyśpieszenie

– Oferujemy klientom banków spółdzielczych SGB jednakowe, uniwersalne rozwiązanie, które pozwoli im na bezpieczne potwierdzanie tożsamości choćby na takich platformach usług publicznych jak obywatel.gov.pl, epuap.gov.pl czy pacjent.gov.pl. Klienci będą mogli również identyfikować swoją tożsamość np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych oraz w firmach z branży e-commerce. Dostarczając usługę SGB ID realizujemy kolejny etap strategii „Mobilnego przyspieszenia” w sektorze bankowości spółdzielczej – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA.

Udostępnienie usługi ułatwi klientom banków spółdzielczych SGB, które przystąpią do niej, wykonywanie wielu czynności, które dotychczas wymagały wizyty w urzędach czy w firmach. Dzięki usłudze SGB ID możemy m.in. założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań, złożyć wnioski o wydanie dowodu osobistego lub paszportu.

Korzystanie z Profilu Zaufanego, udostępnianego dotychczas wyłącznie przez banki komercyjne, pozwoli na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej. Większość usług publicznych staje się tym samym bliższa klientom banków spółdzielczych i nie będzie wymagała wychodzenia z domu.