VeloBank dodał przekazywanie danych znajdujących się w aplikacji mObywatel 2.0 do sposobów odzyskiwania przez klientów dostępu do ich bankowości internetowej. To opcja, która jest alternatywą dla pytań weryfikacyjnych, zadawanych przez bank w momencie gdy np. nie możemy przypomnieć sobie loginu.
Nowa funkcja w VeloBanku dla użytkowników mObywatel 2.0
W celu odblokowania dostępu klient na stronie logowania do bankowości internetowej wybiera interesującą go opcję, a następnie przekazuje swoje dane za pośrednictwem mObywatela 2.0. Po zalogowaniu się do rządowej aplikacji, klient wybiera z dolnego menu ikonę „Kod QR” i klika „Zeskanuj Kod QR”.
Następnie, po zeskanowaniu lub przepisaniu go w urządzeniu mobilnym, jego dane są przekazane do VeloBanku, który w ten sposób potwierdza ich zgodność i udostępnia dane potrzebne do odzyskania dostępu do konta. Dla zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, proces wymaga jeszcze wpisania przez klienta kodu SMS.
Przekazanie danych przy wykorzystaniu aplikacji mObywatel 2.0 umożliwia w przypadku bankowości internetowej: przypomnienie loginu, zresetowanie hasła i przywrócenie zablokowanego dostępu. Z pomocą kodu QR w rządowej aplikacji klienci mogą również przypomnieć login oraz hasło podczas aktywacji aplikacji mobilnej banku.
Ostatnio VeloBank informował o nowościach w aplikacji mobilnej. Użytkownicy mogą się zalogować do bankowości internetowej poprzez zeskanowanie kodu QR w aplikacji. Rozwiązanie pozwoli szybko autoryzować transakcje typu pay-by-link bezpośrednio w aplikacji mobilnej. W apce pojawił się również jednolity numer PIN, czy ciemny motyw.