– Branża znajduje się w kluczowym momencie – nowe technologie, takie jak generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI), szybko zmieniają sposób, w jaki robimy zakupy i zarządzamy naszymi finansami – powiedział Jack Forestell, Chief Product and Strategy Officer w Visa.
Co nowego zaoferuje Visa?
Wśród najciekawszych produktów i usług proponowanych przez Visę znalazła się Visa Flexible Credential, czyli nowa karta umożliwiająca użytkownikom dostęp do wielu kont. Dzięki niej płacący będą mogli ustawić parametry karty i wybrać, czy chcą użyć opcji debetowej, kredytowej, płatności odroczonych typu „pay-in-four”, czy punktów zgromadzonych w ramach programów lojalnościowych.
Visa odpowiada również na wzmożony w ostatnim czasie problem cyberprzestępczości w kwestii płatności online. Badania przeprowadzone przez organizację pokazują, że obecnie liczba oszustw związanych z płatnościami online jest siedmiokrotnie wyższa niż w przypadku transakcji dokonywanych stacjonarnie.
Nowa usługa Visy, Payment Passkey Service, ma za zadanie potwierdzać tożsamość konsumenta i autoryzować płatności online za pomocą szybkiego skanowania jego danych biometrycznych, takich jak twarz lub odcisk palca. Podczas zakupów online tego rodzaju narzędzia Visa zastępują hasła lub kody jednorazowe.
Wśród nowości pojawiła się również usługa Pay By Bank, usprawniająca obsługę płatności z konta na konto (A2A), a także Visa Protect for A2A Payments, umożliwiająca wykrywanie oszustw w ramach RTP w czasie rzeczywistym. Organizacja planuje też wykorzystać swoją infrastrukturę tokenizacji, oferując konsumentom kontrolę swoich danych.