Pierwszą w Polsce biometryczną kartę płatniczą wprowadził niedawno Bank Pocztowy. Przeprowadzenie za jej pomocą transakcji jest możliwe po biometrycznej weryfikacji odcisku palca posiadacza karty. Tymczasem Visa zdaje się skupiać na płatnościach z weryfikacją twarzy.
Visa nawiązała współpracę z PopID
Visa współpracuje z serwisem uwierzytelniania konsumentów PopID, aby rozwijać na Bliskim Wschodzie płatności oparte na weryfikacji twarzy. W ramach partnerstwa, banki wydające karty płatnicze zostaną zaproszone do przyłączenia się do platformy. Dzięki temu ich klienci będą mogli połączyć swoje dane biometryczne z kartami w celu dokonywania płatności.
Ponadto banki będą mogły oferować biznesom w regionie terminale, które pozwalają na przyjmowanie płatności twarzą. Do programu PopPay od PopID, który umożliwia płacenie za zakupy „twarzą”, przystąpiły już Costa Coffee, MMI, Géant, Cove Beach w Caesars Palace Dubai, a także Coca-Cola Arena Dubai.
Co więcej, Dubai Holding (spółka macierzysta Caesars Palace Dubai i Coca-Cola Arena Dubai) zawarła umowę z PopID w celu utworzenia spółki joint venture. Zadaniem nowego podmiotu będzie wspieranie dalszego wdrażania PopPay w regionie Bliskiego Wschodu.
— W całej naszej sieci partnerskiej zaobserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie współtworzeniem nowych płatności z wykorzystaniem twarzy i danych biometrycznych. Dzięki partnerstwu z PopPay chcemy pomóc klientom we wprowadzaniu płatności biometrycznych szybciej i z większym powodzeniem — powiedział Akshay Chopra, szef działu innowacji i projektowania Visa Cemea.