Pierwsze w Polsce biometryczne karty płatnicze zaczęły trafiać w ręce klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego w drugiej połowie grudnia. W niedalekiej przyszłości bank planuje poszerzyć grono ich odbiorców także o klientów indywidualnych. Za opracowanie biometrycznego rozwiązania odpowiada firma Thales.
Karta biometryczna Banku Pocztowego dostępna na Poczcie
W sieci placówek Poczty Polskiej obejmującej 4,7 tys. punktów, klienci segmentu mikroprzedsiębiorstw Banku Pocztowego mogą już zamówić kartę biometryczną Mastercard. Umożliwia ona dokonywanie płatności autoryzowanych za pomocą biometrycznej weryfikacji odcisku palca jej posiadacza.
W urzędach i filiach Poczty Polskiej można również dokonywać płatności taką kartą. Ich realizacja odbywa się za pomocą terminali POS. Należy przyłożyć kciuk do specjalnego czujnika umieszczonego na awersie karty biometrycznej. W ten sposób dochodzi do odczytu linii papilarnych, jeśli zgadzają się one z zapisanym wzorcem zapali się zielona dioda.
Karta biometryczna Banku Pocztowego wymaga uwierzytelnienia niezależnie od kwoty transakcji. Zaszyfrowany wzorzec odcisku palca zapisywany jest wyłącznie na karcie płatniczej. Dane te nie są przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu.
– Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski. Dla Klientów Banku Pocztowego i Poczty Polskiej wykorzystanie najnowszych technologii oznacza jeszcze wygodniejsze i bezpieczniejsze dokonywanie transakcji, a dla nas wspieranie dynamicznego rozwoju w Polsce rynku płatności bezgotówkowych – komentuje Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za obszar biznesu oraz IT.