Volkswagen zainwestuje 44 mld euro w elektromobilność. Firma na poważnie podchodzi do produkcji elektryków. Ma zasoby, wiedzę i doświadczenie. Pomijając oczywiście fakt, że Volkswagen ma swoje za uszami, ale w istocie pokazuje to różnice w skali. Puls Biznesu niedawno podawał, że w Polsce w elektromobilność zainwestujemy dodatkowe 40 mln zł. Za tę kwotę można kupić ok. 80 Tesli.

Koncern planuje wykorzystać dobrą passę na rynku samochodowym i otworzyć kolejną wielomarkową fabrykę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Potwierdzając tym samym dobrą renomę naszego regionu, którą zawdzięczamy fabryce w Czechach. Warto, pamiętać że koncerny cały czas boryka się z pozostałościami tzw. kryzysu dieslowego, czyli dieselgate.

Volkswagen w dobrej formie

Zarząd Volkswagena prognozuje zwiększenie popytu na swoje pojazdy, w najbliższych latach. Dlatego postanowił zainwestować 44 miliardy euro w rozwój e-mobilności, systemu autonomicznej jazdy oraz automatyzację swoich samochodów oraz fabryk. Jedną z kluczowych decyzji kierownictwa jest postawienie na ekologię i ograniczenie emisji spalin oraz zanieczyszczania środowiska.

E-mobilność to przyszłość

Firma inwestując w rozwój elektrycznych pojazdów pragnie zwiększyć swoją wydajność o 30% w ciągu pięciu najbliższych lat. W tym celu podjęto kroki mające na celu przygotowanie fabryk do nowych zadań. W niemieckich zakładach ma być kładziony nacisk na produkcję samochodów elektrycznych.

– Niemieckie fabryki dobrze nadają się do transformacji produkcji z pojazdów spalinowych do samochodów elektrycznych. Zatrudniamy najlepszych fachowców, którzy mają wysokie kwalifikacje. Trzy zakłady w Zwickau, Emden i w Hanowerze dostosowujemy do naszej strategii aut elektrycznych i kładziemy podwaliny dla rozszerzania gamy samochodów o napędzie elektrycznym, a tym samym do osiągnięcie celów emisji dwutlenku węgla – potwierdził Oliver Blume, członek zarządu Volkswagen AG ds. produkcji

Pierwsze samochody elektryczne marki zostaną wyprodukowane w niemieckich zakładach w Emden i Hanowerze w 2022 roku. W fabryce w Emden będą powstawać  niewielkie e-mobilne hatchbacki i sedany, natomiast zakład w Hanowerze będzie produkował marki z rodziny ID. BUZZ oraz samochody z silnikami spalinowymi.

Szansa dla Polski?

Zarząd firmy podjął także decyzję o przeniesieniu produkcji Volkswagena Passata z  fabryki w Emden do zakładów skody w czeskich Kvasinach od 2023 r. Podobnie jak Skody Superb i Kodiaq. Modele Skody oraz Seata, które obecnie tworzone są w Czechach docelowo mają być produkowane w nowym zakładzie. Passat ma być produkowany jeszcze przez jakiś czas . Warto wyjaśnić, że piękny Arteon to następca modelu CC, a z fabryki w Emden zjeżdża co roku jeszcze ponad 200 tys. tradycyjnych passatów.

Warto o nowe miejsca pracy dla Polaków w branży motoryzacyjnej, oby na przeszkodzie nie stanęły obostrzenia podatkowe jak ostatnim razem. Ewentualnie inne losowe np. fakt, że z krucho u nas z prądem.

Foto: Pixabay