Większość klientów posiadających indywidualne ubezpieczenia na życie ze składką regularną ma do dyspozycji kilka możliwości jej opłacania. W przeszłości wielu z nich udawało się do banku lub na pocztę, aby zlecić przelew. Później popularność zyskały polecenie zapłaty oraz inne usługi, które zwalniały klientów z obowiązku pamiętania o terminach płatności. Teraz Allianz udostępnia Płatności powtarzalne BLIK.

Płatności powtarzalne BLIK dostępne dla klientów Allianz

Z usługi mogą korzystać posiadacze polis na życie w Allianz Polska, którzy są klientami jednego z sześciu banków: ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Santander Banku, PKO Banku Polskiego, SGB-Banku oraz Nest Banku.

Wystarczy w serwisie Mój Allianz wybrać opcję „Płatności powtarzalne BLIK” w sekcji „Płatności” i wprowadzić kod BLIK, a następnie potwierdzić i utworzyć płatność powtarzalną BLIK w aplikacji banku. Od tej pory płatności za polisę będą automatycznie inicjowane przez Allianz, a pobrane zostaną po potwierdzeniu przez klienta w aplikacji bankowej, bezpośrednio z rachunku bankowego.

Za rozwój BLIKA odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Allianz Polska korzysta z niej jako akceptant agenta rozliczeniowego Autopay.

Kilka dni temu pisaliśmy, że Płatności powtarzalne BLIK udostępnił Nest Bank. Zanim sklep lub inny usługodawca zacznie pobierać płatność klient wyraża zgodę w aplikacji banku na zainicjowanie transakcji – zgodę może też w każdej chwili wycofać. W zależności od danego sklepu lub usługodawcy, płatności cykliczne mogą być pobierane całkowicie automatycznie lub mogą wymagać potwierdzenia przez klienta w aplikacji.

W kontekście BLIKA warto też przypomnieć o innej usłudze – czyli płatnościach odroczonych, które już niedługo będą dostępne dla klientów PKO BP. Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając jako metodę płatności BLIK Płacę Później,  skorzystają z bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych. PKO BP i Polski Standard Płatności podpisały list intencyjny w tej sprawie.