mBank postanowił połączyć siły z platformą zakupową Morele by umożliwić klientom robienie zakupów bezpośrednio w swojej aplikacji mobilnej. Drzwi do świata e-commerce wstawił w sekcji Zakupy. Aby do niej wejść nie trzeba się nigdzie logować ani przechodzić na inne strony. Dzięki temu w jednym miejscu klient może zlecić przelew, kupić ubezpieczenie i zamówić zestaw klocków czy paczkę kawy.

mBank rozwija usługę mOkazje

Obecnie usługa dostępna jest w pierwszej „odsłonie”. Jej wdrożenie podzielone jest na trzy fazy. Każda kolejna oznacza więcej osób, które mogą z niej skorzystać, więcej produktów i nowe funkcjonalności. Teraz do mOkazji zakupy dostęp ma 500 tys. osób, które mogą wybierać spośród około 150 produktów, które zmieniają się co tydzień.

Docelowo na koniec roku usługa dostępna będzie dla wszystkich pełnoletnich klientów indywidualnych banku. Wtedy to, po zalogowaniu do aplikacji, przeniosą się na platformę sprzedażową z ofertą ponad 1,5 mln produktów i pełną funkcjonalnością typową dla dużych marketplaców. Będą mogli m.in. wyszukiwać produkty wg. kategorii, filtrować je i sortować, korzystać z różnego rodzaju form dostawy i opłacenia zamówienia, w tym także limitów kredytowych.

W połowie sierpnia wystartowała druga faza projektu, w której z 50 tys. do 500 tys. wzrosła liczba klientów biorących udział w pilotażu. mBank podaje w komunikacie, że klienci coraz częściej odwiedzają zakładkę Zakupy. Od momentu startu projektu weszli do niej już ponad 1.1 mln razy. Rosnąć ma także dzienna liczba wejść, a we wrześniu jest o 30 proc. wyższa niż w sierpniu – podaje bank.

Co najchętniej kupują klienci mBanku?

Z dotychczasowej oferty klienci najczęściej wybierają produktu z kategorii – Supermarket (m.in. artykuły spożywcze i środki do utrzymania czystości), później Małe AGD (urządzenia kuchenne, naczynia i różnego rodzaju akcesoria z tej kategorii) oraz Zabawki i dziecko, a następnie na podobnym poziomie sprzedaży są produkty z kategorii Sport i turystyka oraz Komputery. Hitem sprzedażowym mają być kawy i saturatory.

W 2025 roku bank skupi się, więc na dalszym rozwoju takich kategorii jak Supermarket, Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Zabawki i dziecko, Elektronika oraz Sport i turystyka. W ciągu ostatniego roku (dane od czerwca 2023 r. do czerwca 2024 r.) klienci mBanku na produkty z tych kategorii wydali łącznie około 37 mld zł. Liczba ta nie uwzględnia transakcji w wiodących marketplacach („wielobranżowych”), gdzie wydali dodatkowo ponad 10 mld zł – prawdopodobnie w podobnych kategoriach produktowych.