Dzięki aplikacji dzieci uczą się między innymi oszczędzać oraz korzystać z karty płatniczej. Z PeoPay Kids korzysta obecnie ponad 41 tysięcy najmłodszych użytkowników. Bank Pekao przygotował także kilka nowości dla dorosłych w Panelu rodzica w aplikacji PeoPay.

Kody do gier w aplikacji PeoPay Kids

W aplikacji dla dzieci Bank Pekao zapewnia rodzicom pełną kontrolę nad wydatkami swojego dziecka. Tak jest też z nową funkcjonalnością – to rodzice decydują, kiedy udostępnią dziecku opcję zakupu kodów do gier. Jak uruchomić nową funkcję?

  • Funkcję kodów do gier rodzic może włączyć w serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay. W zakładce Panel rodzica należy wybrać przycisk Ustawienia PeoPay Kids.
  • Po pomyślnej aktywacji, nowa funkcja będzie widoczna w aplikacji PeoPay Kids w sekcji DOŁADUJ.
  • Zakup zawsze wymaga akceptacji rodzica. Kod do platformy będzie widoczny w aplikacji PeoPay KIDS dopiero po zatwierdzeniu przez opiekuna, na co ma on maksymalnie 24 godziny. Rodzic może także odrzucić prośbę.
  • Kupiony kod do gier jest widoczny w aplikacji PeoPay Kids w sekcji DOŁADUJ w zakładce MOJE ZAKUPY. Po wejściu w kafel z zakupionym kodem, dziecko „zdrapuje palcem” szarą powierzchnię, pod którą kryje się kod do wpisania, w odpowiednim miejscu na wybranej platformie. Kod jest bezterminowy.
  • Korzystanie z funkcji zakupu kodów do gier wymaga aktualizacji aplikacji PeoPay Kids do wersji 1.2.0.

Nowości dla rodziców w PeoPay Kids

Oprócz nowych funkcji przewidzianych dla najmłodszych użytkowników aplikacji PeoPay Kids, Pekao sukcesywnie wdraża również rozwiązania dedykowane dorosłym w Panelu rodzica w ich aplikacji PeoPay. Od teraz oboje rodzice mogą sprawować kontrolę nad wydatkami dziecka. W Panelu rodzica mają oni wygodny podgląd do wszystkich rachunków swoich dzieci, niezależnie od ich wieku (0-18 lat) i tego, czy mają założony Pakiet PeoPay Kids, wystarczy wybrać ikonę z imieniem pociechy.

W Panelu rodzica bank udostępnił również możliwość otrzymywania w telefonie powiadomień push z aplikacji PeoPay z informacją, że przez 24 godziny prośba dziecka o przelew zewnętrzny, doładowanie telefonu lub zakup kodów do gier oczekuje na akceptację. Ponadto dorośli mogą w procesie zdalnym wnioskować o kartę płatniczą PeoPay Kids dla dziecka, które ma już założony pakiet bez karty  – zarówno pierwszej, jak i nowej karty po zastrzeżeniu.