Usługi BLIKA, które obecnie zyskują na popularności to przelew na telefon – czyli możliwość natychmiastowego przekazywania pieniędzy między użytkownikami bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego odbiorcy – oraz płatności zbliżeniowe.
Ponad 1 miliard transakcji BLIKIEM w niespełna rok
Tylko w trzecim kwartale tego roku zbliżeniowo BLIKIEM zapłacono 21,5 mln razy. Od momentu udostępnienia usługi skorzystano z niej w 100 krajach na 6 kontynentach.
Od początku istnienia systemu, czyli w niecałe 8 lat, zarejestrowaliśmy około 2,7 mld transakcji, z czego ponad miliard miało miejsce w samym mijającym roku 2022. To pokazuje skalę popularności BLIKA w Polsce. Naszą ambicją jest, aby BLIK stał się systemem płatności angażującym użytkowników europejskich aplikacji bankowych w zakresie szeroko rozumianych płatności cyfrowych – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.
Z kwartału na kwartał BLIK notuje nie tylko coraz lepsze wyniki transakcyjne, ale także rosnącą liczbę użytkowników. Na koniec września br. aktywnie korzystało z BLIKA 12 mln osób, które każdego dnia realizowały średnio 3,5 mln operacji.
Ostatnią nowością są odroczone płatności oferowane przez BLIKA – na razie mogą z nich korzystać wybrani klienci Banku Millennium. Docelowo w przyszłym roku usługa ma być dostępna dla wszystkich klientów Banku Millennium, a także pojawi się w kolejnych bankach i sklepach.