W ramach partnerstwa PayPal wdraża opracowany przez OpenAI Agentic Commerce Protocol (ACP) – otwartą specyfikację umożliwiającą sprzedawcom udostępnianie ofert w aplikacjach opartych na sztucznej inteligencji. Dzięki temu klienci będą mogli przeglądać produkty, zatwierdzać zamówienia, wybierać sposób dostawy i finalizować płatności, nie wychodząc z ChatGPT.

Zakupy za pośrednictwem ChatuGPT wspólnie z PayPalem

Płatności realizowane będą za pośrednictwem portfeli PayPal, co ma zagwarantować ochronę kupujących i sprzedających oraz możliwość rozstrzygania ewentualnych sporów. Firma dostarczy również technologię do obsługi płatności kartą poprzez osobny interfejs API. Już w przyszłym roku w ChatGPT pojawią się pierwsze oferty sprzedawców korzystających z usług PayPal – w kategoriach takich jak moda, uroda, wyposażenie wnętrz czy elektronika.

Co istotne, przedsiębiorcy nie będą musieli nic robić – całą obsługę płatności PayPal przejmie w tle. Równolegle spółka wprowadza pakiet agentów, który pozwoli firmom prezentować swoje oferty i przyjmować płatności w aplikacjach AI, a także analizować zachowania konsumentów.

Jak podkreśla prezes i dyrektor generalny PayPal, współpraca z OpenAI ma na celu „usprawnienie płatności i doświadczeń zakupowych, które pomogą wspólnym klientom przejść od czatu do kasy za pomocą zaledwie kilku kliknięć”.

PayPal od dłuższego czasu inwestuje w integracje z narzędziami AI – wcześniej nawiązał współpracę m.in. z Perplexity oraz Google, przyjmując ich protokoły płatnicze. Firma udostępniła też pracownikom narzędzia OpenAI, w tym ChatGPT i Codex, aby lepiej wykorzystywać sztuczną inteligencję m.in. w programowaniu.

Niedawno pisaliśmy, że PayPal ogłosił uruchomienie nowej funkcji płatności peer-to-peer, która ma uprościć przesyłanie pieniędzy i kryptowalut między użytkownikami. PayPal Links pozwala generować spersonalizowane, jednorazowe linki, za pomocą których można szybko dokonać lub zażądać płatności, bez konieczności wyszukiwania profilu odbiorcy czy podawania dodatkowych danych konta.