– W salonach Medicover Optyk odpowiadamy na potrzeby osób poszukujących idealnych dla siebie okularów. Szukamy takich rozwiązań, które zwiększą pozytywne doświadczenia klientów. Dlatego postanowiliśmy skorzystać z technologii rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki rozwiązaniu, jakim jest wirtualne lustro, każdy z nas może łatwo przekonać się, czy wybrane oprawki dobrze pasują do kształtu twarzy, tonacji naszej skóry czy stylu, jaki preferujemy– komentuje Magdalena Lipczyńska, Dyrektor Działu Medicover Optyk.

Debiut Medicover Optyk w świecie rozszerzonej rzeczywistości

Wirtualne lustro, które stanęło w warszawskim centrum Medicover pozwala pacjentom przymierzyć i dobrać okulary korekcyjne oraz przeciwsłoneczne. Wirtualne modele oprawek są odwzorowane w sposób pozwalający zobaczyć, jak okulary prezentują się w skali 1:1. Dostawcą rozwiązania jest polski startup AR-labs.io.

Katalog oprawek dostępnych do przymierzenia w wirtualnym lustrze sukcesywnie się powiększa. Już teraz znajdują się w nim najnowsze propozycje kilku marek dostępnych fizycznie w pobliskim salonie Medicover Optyk, oddalonym od centrum Medicover o 300 metrów.

Medicover Optyk, inwestując w wirtualne lustro, wpisuje się w trendy zauważalne na świecie m.in. w branży optycznej. Tylko w 2020 roku w USA 83,1 mln konsumentów miesięcznie używało augmented reality (AR). Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości sprzedawcy mogą spersonalizować swoją ofertę i dostosować sposób, w jaki użytkownik doświadcza produktu.

Warto przypomnieć, że pod koniec sierpnia wirtualna przymierzalnia 3D pojawiła się w aplikacji CCC. Za jej pomocą klienci mogą sprawdzić, jak dany model obuwia prezentuje się na ich stopach. Do skorzystania z tej funkcji potrzebny jest jedynie smartfon z aparatem fotograficznym i zainstalowaną aplikacją.