Scalapay to fintech z siedzibą w Mediolanie, który jest zagłębiem włoskich fintechów. Firma specjalizuje się w płatnościach odroczonych, czyli Buy Now, Pay Later (BNPL). Scalapay ma w swoim portfolio ok. 1 tys. merchantów – rozwiązanie dostępne jest naturalnie we Włoszech, ale także w Niemczech, we Francji i na rynku brytyjskim.

Nowe źródła przychodów BNPL?

Spółka pracuje także nad rozwiązaniami afiliacyjnymi – strona z partnerami Scalapay generuje bowiem ok. 1 mln przekierowań miesięcznie na witryny sklepów internetowych, które oferują płatności Scalapay – czytamy w Techcrunch. Średnia kwota zakupów finansowanych za pośrednictwem Scalapay to 100 EUR, a przeciętny approval rate wynosi 93% przy default rate (niespłacone zobowiązania) poniżej 1,5%.

BNPL to jeden z najdynamiczniej rosnących sektorów fintech, który przynosi realne korzyści inwestorom, ale też platformą e-commerce, które wdrażają tego rodzaju rozwiązania. Wzrost popularności BNPL to trend globalny, który nie omija już żadnego istotnego rynku, w tym Polski.

/LP/Fintek.pl