Digital Gateways oferuje onboarding klientów indywidualnych i biznesowych, zapewniając cyfrową weryfikację ich tożsamości poprzez dokumenty i dane bankowe oraz analizę w bazach zewnętrznych. Rozpoczęcie weryfikacji w usłudze Digital Gateways od zasobów Mastercard sprawia, że proces ten będzie szybszy. Pozwala to instytucjom finansowym od razu sprawdzić czy osoba rejestrująca się w usłudze jest tą, za którą się podaje.
Digital Gateways i Mastercard nawiązują współpracę
W komunikacie czytamy, że Mastercard Identity umożliwia organizacjom weryfikację i uwierzytelnianie większej liczby konsumentów oraz zapobieganie oszustwom w czasie rzeczywistym. Wszystko to dzięki technologiom udostępniania danych dotyczących tożsamości, modelom oceny ryzyka dostarczonym przez technologie uczenia maszynowego czy biometrię.
Pierwszy etap weryfikacji pozwala wyeliminować potencjalne ryzyka oszustw. Równolegle trwa analiza tzw. odcisku cyfrowego przeglądarki i urządzenia, z którego korzysta konsument. Chodzi o sprawdzenie informacji gromadzonych w czasie przebywania użytkownika na stronach internetowych, co pozwala na wstępną weryfikację antyfraudową, a więc pod kątem kradzieży danych i środków finansowych na poziomie pojedynczych transakcji.
W kolejnym kroku technologia stworzona przez Digital Gateways daje możliwość przeprowadzenia weryfikacji tożsamości klienta. Jest to możliwe dzięki różnym metodom, takim jak: wideoweryfikacja biometryczna twarzy i dokumentów, weryfikacja dokumentów elektronicznych, aplikacja mObywatel 2.0, analiza danych bankowych z wykorzystaniem technologii mojeID (dostarczane jako hub KIR SA) czy Open Banking (poprzez swoją spółkę córkę AIS Gateway).
– Dodatkowa weryfikacja już na wczesnym etapie onboardingu pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Poza tym, dzięki globalnemu zasięgowi zasobów Mastercard można ten proces skalować na inne kraje. Dotarcie do nowych klientów jest ważne z punktu widzenia rozwoju naszego biznesu i ekspansji zagranicznej, spoglądając szczególnie w stronę rynków w Rumunii, Czechach i Hiszpanii – mówi dr Krzysztof Biernacki, CEO Digital Gateways.