Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa, a najbardziej znaczący wzrost wydatków rok do roku odnotowano wśród Japończyków i Brazylijczyków.
Visa prezentuje dane płatnicze z Igrzysk Olimpijskich 2024
Podczas pierwszego weekendu igrzysk małe firmy w Paryżu odnotowały 26% wzrostu sprzedaży w ujęciu rok do roku, biorąc pod uwagę wydatki posiadaczy kart Visa. Najbardziej znaczący wzrost poziomu wydatków odnotowano w teatrach i muzeach (+159%), w zakresie zakupu żywności i artykułów spożywczych (+42%), w restauracjach (+36%), handlu detalicznym (+21%) oraz w sektorze rozrywki (+18%);
Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa (29%), przy znacznym wzroście rok do roku ze strony brazylijskich (+33%) i japońskich (+129%) posiadaczy kart Visa. 78% zakupów osób z zagranicy w Paryżu zostało dokonanych zbliżeniowo, co stanowi wzrost o 9% rok do roku.
Odnotowano 39%-owy wzrost rezerwacji lotów do Paryża w okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Paryż 2024 w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. Liczba podróży do Paryża, które odbyli turyści w wieku poniżej 35 lat, wzrosła o 120% rok do roku.
Liczba osób podróżujących do Paryża ze Stanów Zjednoczonych wzrosła najbardziej w porównaniu z poprzednim rokiem (+64%), w dalszej kolejności najwięcej lotów odbyli kibice z Niemiec (+61%) i Hiszpanii (+27%). Wydatki konsumenckie znacznie wzrosły również w miastach organizujących wydarzenia olimpijskie poza Paryżem, w tym w Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) i Marsylii (+38%).