Karuzela wyników AI prezentuje filmy i generowane przez sztuczną inteligencję opisy tematów, co ma pomóc użytkownikom szybciej znaleźć potrzebne informacje. Funkcja przypomina działanie AI Overviews w wyszukiwarce Google. Karuzela będzie widoczna przy zapytaniach związanych z podróżami, zakupami czy atrakcjami w konkretnych lokalizacjach.

AI Overviews na YouTubie? Ruszają nowe funkcje

Przykładowo, wyszukując frazę „najlepsze plaże na Hawajach”, użytkownik zobaczy przegląd filmów zawierających ujęcia z polecanych miejsc, opatrzonych opisami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. System podsunie także dodatkowe treści pomagające w planowaniu podróży.

Nowe rozwiązania mają służyć wygodzie odbiorców, ale budzą niepokój wśród twórców treści. Obawy dotyczą możliwego spadku zaangażowania widzów – jeśli użytkownicy uzyskają wszystkie potrzebne informacje już na etapie przeczytania wygenerowanych przez AI treści, mogą nie kliknąć w sam film. Podobne zjawisko zaobserwowano w przypadku funkcji AI Overviews w Google, która – jak ujawnił „Wall Street Journal” – przyczyniła się do spadku ruchu na wielu portalach informacyjnych.

YouTube ogłosił również rozszerzenie dostępu do narzędzia konwersacyjnego AI, które do tej pory dostępne było jedynie dla wybranych użytkowników Premium. Teraz mogą z niego korzystać również niektórzy użytkownicy nieposiadający płatnej subskrypcji. Funkcja wykorzystuje duże modele językowe do analizowania treści wideo i umożliwia m.in. uzyskiwanie streszczeń filmów, rekomendacji lub odpowiedzi na pytania użytkowników. Działa również jako interaktywny asystent edukacyjny – np. podsumowuje treści z filmów o tematyce naukowej.

Ostatnio pisaliśmy, że Google w ramach eksperymentu uruchamia nową funkcję w wyszukiwarce – Audio Overviews, czyli krótkie podsumowania audio wybranych zapytań. Ma to być kolejny krok w rozwoju usług opartych na sztucznej inteligencji, wykorzystujący najnowsze modele Gemini.