W aplikacji IKO pojawiła się także nowa klawiatura logowania oraz możliwość lokalizacji wpłatomatów na mapie. Aby zlokalizować urządzenie należy wybrać Więcej – Bankomaty i oddziały i wyszukaj wpłatomat PKO Banku Polskiego. Z poziomu aplikacji mobilnej IKO można już także uzyskać dostęp do PPK i PPE.
Co ciekawe dzięki aktualizacji z aplikacji mogą korzystać także te osoby, które do tej pory nie były klientami PKO BP i nie posiadały konta w banku. Od jakiegoś czasu bez posiadania konta można już korzystać z serwisu transakcyjnego iPKO.
Asystent głosowy od IKO pomoże w zarządzaniu oszczędnościami
Asystent głosowy może teraz pomagać klientom w kwestii analizy wydatków i podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga funkcja informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza.
Aby przeanalizować swoje oszczędności wystarczy wydać Asystentowi głosowemu polecenie, np. „pokaż oszczędności za ostatnie 3 miesiące”. Jeśli mamy konta w kilku walutach, Asystent poprosi o nas o wybranie waluty. Jeżeli mamy więcej niż 5 kont, poprosi o wskazanie kont do analizy. Następnie w aplikacji pojawią się sumy przychodów, wydatków i stan oszczędności w tych miesiącach oraz obrazujące je grafiki.
Asystent dodatkowo poinformuje ile wynosiła średnia kwota oszczędności przypadająca na 1 miesiąc w tym okresie oraz pokaże, jaka jest suma oszczędności za 3 miesiące. Podobnie przy analizie wydatków. Można zapytać np. „ile wydałem w ostatnim miesiącu?”. Asystent poda kwotę wydatków i pokaże ją graficznie w aplikacji w rozbiciu na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności.
Nowe funkcje są dostępne dla użytkowników aplikacji PKO BP korzystających z urządzeń z systemami operacyjnymi Android, w najbliższym czasie będą też dostępne dla korzystających z iOS.
Jak klienci rozmawiają ze sztuczną inteligencją?
Asystent głosowy IKO działa już od ponad roku. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 800 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to około 60 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 1,5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 250 i będzie ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma ponad 340 tys. unikalnych użytkowników.
To kolejna nowość dla klientów PKO BP. Bank udostępnił także rozwiązanie PKO Dom – czyli ubezpieczenie nieruchomości, wspierane technologią smart home. Usługa jest na razie dostępna w oddziałach banku, w drugiej połowie września będzie je można również kupić w serwisie transakcyjnym i aplikacji mobilnej, a od października także w agencjach.