InPost Pay ma zapewniać łatwy proces zakupowy, który eliminuje główne trudności e-commerce w Polsce – zapewnia firma w komunikacie. Podczas zakupu wystarczy wybrać opcję „Dodaj do koszyka InPost Pay”, a następnie przejść do aplikacji InPost Mobile, aby sfinalizować zakup.

InPost Pay ma już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników

Aplikacja automatycznie zaproponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności – wystarczy podać je tylko raz, podczas rejestracji. Dodatkowo, wszystkie informacje dotyczące zamówień będą dostępne w jednym miejscu.

InPost Pay to usługa możliwa do wdrożenia w niemal każdym sklepie internetowym, której celem jest skrócenie ścieżki zakupowej u klienta oraz zmniejszenie ryzyka porzucenia koszyka zakupowego – twierdzi firma Rafała Brzoski. Z danych transakcyjnych InPost Pay wynika, że blisko 85% użytkowników tego rozwiązania stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce.

W październiku zeszłego roku pisaliśmy także o pilotażowym wdrożeniu płatności odroczonych do usługi InPost Pay. Testy rozwiązania, w ramach którego można zamówić produkty i zapłacić za nie w ciągu 30 dni, ruszyły najpierw w sklepach OCHNIK, Ryłko i Militaria.pl, a następnie usługa miała zostać rozszerzona na pozostałych merchantów.

W zeszłym roku InPost wprowadził również zaktualizowaną wersję aplikacji InPost Mobile, w której główną nowością było udostępnienie programu lojalnościowego. Można w nim zdobyć nagrody i niespodzianki oraz brać udział w loteriach i spersonalizowanych wyzwaniach. Jest to możliwe przez zbieranie InCoinów – punktów przyznawanych za odebrane paczki i inne aktywności związane z usługami marki.