Technologia stała się nieodłączną częścią naszego życia. Wkroczyła w każdą branżę, w tym spożywczą. Na razie projekt jest na etapie testów. O sprawie poinformowały Wirtualne Media.
Microsoft dla Żabki
Gigant z Redmond opracowuje całą koncepcję projektu w tym przygotowanie modelu i dopasowanie rozwiązań technologicznych. Odpowiada również za kontakt ze startupami, które tworzą nowe technologie dostosowane do branży handlu.
Żabka – sklepem przyszłości
Sieć sklepów z okazji 20. rocznicy ma bardzo poważne plany. Świadczy o tym pozyskanie globalnego partnera. W planach jest wprowadzenie kas samoobsługowych, w których nie trzeba będzie skanować wybranych produktów, ponieważ maszyna rozpozna je automatycznie. Przydałyby się do tego e-paragony. Na razie klient nawet w sklepie bez kas musi zgłosić się po papierowy paragon.
Sieć chce zastosować inteligentne półki, a także personalizować oferty dla swoich klientów za pomocą tworzonych aplikacji. System będzie myślał za klienta, wybierając odpowiednie produkty w zależności od nastroju, pogody czy odbywających się w pobliżu wydarzeń.
Premiera w 2019 roku
Sieć poinformowała, że nowe sklepy pojawią się w 2019 roku. Obecnie innowacje przygotowywane są w laboratoriach., a aplikacja mobilna testowana jest w ponad 100 sklepach Żabki. Po zdaniu testów innowacje sukcesywnie będą trafiać do pojedynczych sklepów.
W Polsce podobne rozwiązania implementują supermarkety Carrefour, Biedronka, Piotr i Paweł. Giganci światowego rynku także wdrażają nowoczesne rozwiązania. Przykładem jest bezobsługowy sklep Amazon GO.