Żabka chce być „polskim Amazonem”. Partnerem Microsoft

Piotr Koperski
Piotr Koperski
#Microsoft
Opublikowano: 18 września 2018 Aktualizacja: 19 lutego 2019

Żabka wprowadza w swoich punktach sztuczną inteligencję. Rozwiązania przygotuje Microsoft. Klienci skorzystają m.in. z samoobsługowych kas czy dopasowanej oferty.

Technologia stała się nieodłączną częścią naszego życia. Wkroczyła w każdą branżę, w tym spożywczą. Na razie projekt jest na etapie testów. O sprawie poinformowały Wirtualne Media.

Microsoft dla Żabki

Gigant z Redmond opracowuje całą koncepcję projektu w tym przygotowanie modelu i dopasowanie rozwiązań technologicznych. Odpowiada również za  kontakt ze startupami, które tworzą nowe technologie dostosowane do branży handlu.

Żabka – sklepem przyszłości

Sieć sklepów z okazji 20. rocznicy ma bardzo poważne plany. Świadczy o tym pozyskanie globalnego partnera. W planach jest wprowadzenie kas samoobsługowych, w których nie trzeba będzie skanować wybranych produktów, ponieważ maszyna rozpozna je automatycznie. Przydałyby się do tego e-paragony. Na razie klient nawet w sklepie bez kas musi zgłosić się po papierowy paragon.

Sieć chce zastosować inteligentne półki, a także personalizować oferty dla swoich klientów za pomocą tworzonych aplikacji. System będzie myślał za klienta, wybierając odpowiednie produkty w zależności od nastroju, pogody czy odbywających się w pobliżu wydarzeń.

Premiera w 2019 roku

Sieć poinformowała, że nowe sklepy pojawią się  w 2019 roku.  Obecnie innowacje przygotowywane są  w laboratoriach., a aplikacja mobilna testowana jest w ponad 100 sklepach Żabki. Po zdaniu testów innowacje sukcesywnie będą trafiać  do pojedynczych sklepów.

W Polsce podobne rozwiązania implementują supermarkety Carrefour, Biedronka, Piotr i Paweł. Giganci światowego rynku także wdrażają nowoczesne rozwiązania. Przykładem jest bezobsługowy sklep Amazon GO.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

zabka-przedstawia-sklepy-jutra-z-okazji-jubileuszu-20-lecia-partnerem-technologicznym-microsoft