DocPlanner umożliwa wygodne umówienie wizyt lekarskich online. Rozwiązanie cieszy się dużą popularnością, gdyż usprawnia nie tylko proces umawiania wizyty po stronie pacjenat, ale zapewnia także narzędzie do lepszego zarządzania swoim kalendarzem pracy. Firma prowadzi działalność w Polsce, Hiszpanii, we Włoszech i w Ameryce Łacińskiej.
Miesięcznie DocPlanner pomaga w znalezieniu lekarza lub specjalisty około 30 mln pacjentom na świecie, obsługując 1,5 mln rezerwacji każdego miesiąca. Do tej pory w 15 krajach firma zgromadziła ponad 2 miliony profili lekarzy i specjalistów z przeszło 2,4 milionami opinii od pacjentów.
Ponad 1000 pracowników
ZnanyLekarz to firma założona przez Mariusza Gralewskiego, który wcześniej rozwijał między innymi portal rekrutacyjny GoldenLine. W sumie DocPlanner pozyskał już 130 milionów euro. Spółka zatrudnia ponad 1000 osób i prowadzi rekrutację na 100 nowych stanowisk. Dyrektorem zarządzającym jest Piotr Radecki (na zdjęciu).
Obecną rundę finansowania przeprowadzili One Peak Partners i Goldman Sachs Private Capital Investing z udziałem aktualnych inwestorów – Piton Capital i ENERN Investments. Warto dodać, że ENERN jest także jednym z głównych inwestorów w fintech Twisto.
Pozyskane środki mają pomóc w rozwinięciu strategicznych obszarów działalności firmy – DocPlanner zamierza nadal zwiększąć udziały na swoich głównych rynkach w Europie i Ameryce Łacińskiej. Firma będzie też kontynuować prace badawczo-rozwojowe, po to by oferowane lekarzom i klinikom oprogramowanie było bardziej innowacyjne – czytamy w informacji prasowej.
Czy mamy wreszcie szansę na polskiego jednorożca?
Jednorożec to przedsiębiorstwo, które wyceniane jest na ponad 1 mld dolarów. Firma ma dosyć szerokie spektrum działania. To nie tylko platforma do rezerwacji wizyt lekarskich i oceniania lekarzy. DocPlanner oferuje również lekarzom i klinikom narzędzie SaaS (software as a service) wykorzystywane do optymalizacji obsługi wizyt pacjentów, ograniczania liczby nieobecności i cyfryzacji swojej pracy. Rynek nie jest jeszcze nasycony tego rodzaju usługami, jest również skalowalny, tzn. można go przenosić na inne rynki lub do innych zawodów.
Ze sprawozdania finansowego za 2017 rok wynika, że ZnanyLekarz.pl zarobił w Polsce ponad 3,3 mln zł netto. Dla porównania w 2016 roku zysk netto firmy osiągnął poziom 2,3 mln zł. Z kolei przychody spółki wyniosły ponad 22,6 mln zł, przy 15,7 mln zł rok wcześniej. Wyniki dotyczą tylko spółki w Polsce.