Zowie to polski startup, który umożliwia sklepom internetowym automatyzację i personalizację obsługi klienta. Platforma automatyzuje obecnie 70% zapytań, z którymi mierzy się branża e-commerce. Spółka rozwija też silnik AI, w oparciu o który tworzone są narzędzia do komunikacji z klientami. W ciągu nieco ponad 2,5 roku działalności, Zowie pozyskało klientów z całego świata, w tym także takie marki jak: Answear, DeeZee, Empik, eObuwie, czy Sundose.
62 miliony zł pójdzie m.in. na ekspansję w USA
Pozyskane środki od Tiger Global przede wszystkim pomogą polskiemu startupowi w dalszym rozwoju produktów i narzędzi dla e-commerce. Fundusze zostaną przeznaczone także na przyspieszenie ekspansji w Stanach Zjednoczonych. Zowie planuje bowiem zatrudnić do końca bieżącego roku kolejne 20 osób. Mowa tutaj przede wszystkim o specjalistach od marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta.
Dziś zespół Zowie liczy blisko 60 osób. Blisko połowa z nich dołączyła do firmy na początku 2022 roku. Pracownicy polskiego startupu uczestniczą też w programie ESOP, w ramach którego mogą uzyskać akcje pracownicze – pozwalające im stać się udziałowcami firmy.
Całej rundzie finansowania przewodził Tiger Global – amerykański fundusz wzrostowy znany m.in. z inwestycji w Facebooka, Spotify, czy Stripe. Kapitał w Serii A zapewnili też dotychczasowi inwestorzy, czyli Gradient Ventures, 10xFounders, Inovo Venture Partners oraz Jack Altman.