To więcej niż zeszłoroczne zyski z Black Friday i Cyber Monday w USA razem wzięte. Ba, to nawet dwa razy więcej niż dochody z Black Friday i Cyber Monday. Jack Ma melduje wykonanie zadania.

Czytaj także: W Chinach powstanie komisariat bez policjantów

Single’s Day – tak się zarabia miliardy

Single's Day - tak się zarabia miliardy

Wielki festiwal zakupów został po raz pierwszy zorganizowany właśnie przez Alibabę w 2009 roku. Samo Single’s Day w chińskiej kulturze masowej funkcjonuje od początków lat 90-tych minionego stulecia. Termin nie jest przypadkowy – 11.11 to data złożona z samych „jedynek”, które manifestują niezależność i życie singla.

Czytaj także: Jack Ma – za 30 lat będziemy pracować tylko 4 godziny dziennie

Dzięki dynamicznemu rozwojowi handlu transgranicznego „święto singli” cieszy się popularnością już nie tylko w Chinach, ale i na całym świecie. Wartość sprzedaży generowanej tylko 11.11 osiąga każdego roku rekordowe wyniki. W ubiegłym roku była to suma 17,8 miliarda dolarów, a rekord z 2015 r. (14,3 mld USD) został pobity już po kilkunastu godzinach. Co ciekawe, 82% transakcji odbyło się za pośrednictwem urządzeń mobilnych – to duża zasługa wygodnej aplikacji AliExpress, w ramach której można zdobyć dodatkowe kody rabatowe.

W tym roku Jack Ma (na zdjęciu powyżej) zapowiadał kolejny rekord i jak widać znów miał rację. Wynik z zeszłego roku został poprawiony o 40%. Do ostatecznej sumy zysków nie włączono zakupów, których dokonano kilka dni wcześniej w związku z promocją akcji. Gdyby doliczyć te transakcje, to zapewne wynik zakręciłby się w okolicy 30 miliardów USD. Jack Ma wie jak zarabiać miliardy. Z okazji tegorocznego Single’s Day zorganizowano specjalną galę, na której pojawili się tacy celebryci jak Maria Sharapova, Nicole Kidman, czy Pharrell. Transmisja z wydarzenia była dostępna na platformie streamingowej Alibaby i 3 kanałach w chińskiej telewizji.

Podczas Single’s Day coraz częściej aktywni są również Polacy, którzy chętnie korzystają z atrakcyjnych zniżek oferowanych na AliExpress. Od roku działa polskojęzyczna wersja strony, a dzięki nawiązaniu współpracy AliExpress z PayU, klienci z Polski mogą zapłacić za swoje zakupy BLIKiem oraz szybkimi przelewami internetowymi (tzw. pay by linkami). Te ostatnie są najpopularniejszą metodą płatności w internecie, a ponadto aż 62% polskich e-konsumentów uważa ją za najbardziej zachęcającą do robienia zakupów online.