W tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie, opierając się na wewnętrznych Big Data oraz Google Analytics możemy przybliżyć portret świątecznego pożyczkobiorcy.
Czytaj także: Święta już za kilka dni. Ważne przelewy warto zaplanować wcześniej
Warszawiacy pożyczają najwięcej
Podobnie jak w pozostałych częściach roku częściej pożyczają kobiety 57%. Zaś najpopularniejszy wiek osób zaciągających świąteczne pożyczki to 25-34 lata oraz 20-25 lat. Zbadaliśmy także jakie miasta zamieszkują nasi klienci, okazuje się, że aż 33% wszystkich pożyczkobiorców mieszka na terenie Warszawy.
Z dużych miast na drugim miejscu plasuje się Kraków 7,53%, na trzecim zaś Wrocław z 7,11%. Ma to swoje przełożenie również na województwa, Mazowsze jest zamieszkiwane przez 38% naszych klientów.
Czytaj także: Uważajcie na piramidy finansowe – UOKiK ostrzega i wskazuje podejrzane firmy
Pożyczanie mobilne najczęściej przez iPhone
Mamy nadzieję, że stereotyp pożyczkobiorcy jako wykluczonego cyfrowo staruszka, lub osoby, której przysłowiowo „nie starcza do pierwszego” przestanie w końcu obowiązywać gdyż ma mało wspólnego z rzeczywistością. Klienci firm pożyczkowych to w większości osoby świadome finansowo, które dodatkowe środki przeznaczają zazwyczaj na okazyjne promocje zakupowe.
Duża grupa osób pożyczających w sieci to klienci nieatrakcyjni dla banków, zazwyczaj ze względu na formę zatrudnienia. Analiza spływających, na przestrzeni ostatniego miesiąca, wniosków pożyczkowych świadczy o tym, że pożyczkobiorcy składają wnioski na równi z komputerów 48,89%, oraz telefonów 48,66 %. Zaskakującym może wydać się fakt, że wśród telefonów wykorzystywanych przez naszych klientów największą grupę stanowią iPhone-y 8,29%.
Czytaj także: Uber ma już ponad 1,5 miliona użytkowników w Polsce
500+ nie jest już dodatkiem, a stałym elementem budżetu
– Wydawać się mogło, że polskie społeczeństwo dzięki programowi 500+ zrezygnuje lub przynajmniej ograniczy zaciąganie pożyczek. Przyglądając się statystykom z lat przed wprowadzeniem programu oraz aktualnym danym można dostrzec, że program nie ma realnego wpływu na zmiany w trendach pożyczkowych. Potwierdzić może to także tezę, że klienci internetowych firm pożyczkowych nie pożyczają na bieżące lecz dodatkowe wydatki – mówi Grzegorz Dziencioł Marketing Manager VIA SMS.
Więcej szczegółowych informacji dotyczących świątecznego pożyczkobiorcy zawarliśmy na załączonej infografice.