7 października podczas konferencji technologicznej Wolves Summit odbył się Demo Day projektów z dwóch pierwszych edycji programu akceleracyjnego realizowanego pod opieką Accelpoint. Rundy akceleracji AccelUp prowadzone były we współpracy z partnerami programu: Santander Bank Polska, AXA Partners,  Santander Consumer Bank oraz Orange Polska.

Demo Day Accelpoint. Dwie rundy za nami

Proces akceleracji w ramach pierwszej rundy ukończyły z powodzeniem projekty: Alphamoon, AI Busters, Escoral, Limitless, NMT CO LTD, NuDelta, Polish Brokers Group, Symmetrical.ai, Tricks oraz Vizum Lab. Z kolei absolwentami drugiej rundy AccelUp są: Billtech Group (współpracujący między innymi z ING w ramach serwisu Moje Usługi), Clinic Hunter, Discoarmor, Gadgector, Loyalty Tool, Nextep Technologies, Plenti, Revdebug oraz Quantum CX.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim wysoki poziom komercjalizacji rozwiązań, do których doszło z udziałem partnerów akceleratora. 50% to wynik przewyższający krajową oraz europejską średnią. Zazwyczaj poziom ten oscyluje w granicach 20% – czytamy w komunikacie.

Fundatorem nagrody w ramach Demo Day jest Ambasada Brytyjska w Warszawie. To na jej zaproszenie dwa zwycięskie startupy: Alphamoon i RevDeBug odbędą podróż biznesową w celu poznania londyńskiego ekosystemu technologicznego oraz nawiązania współpracy komercyjnych z jej przedstawicielami. Realizacja wyprawy odbędzie się po zakończeniu pandemii COVID-19.

AccelUp – na czym polega program?

Program akceleracyjny AccelUp podzielony jest na 4 rundy akceleracyjne, z których dwie właśnie dobiegły końca. W trakcie akceleracji jej uczestnicy otrzymują wsparcie finansowe w wysokości do 200 tys. zł oraz ponad 100 godzin mentoringu biznesowego z ekspertami rynkowymi. Startupy korzystają  również z szerokiego zaplecza networkingowego Accelpoint, dzięki któremu zwiększają zasięg swoich kontaktów biznesowych oraz uzyskują łatwiejszy dostęp do sieci międzynarodowych inwestorów. AccelUp to program typu non-equity, w którym po zakończeniu akceleracji całość udziałów pozostaje w rękach startupu.

Do programu zapraszane są startupy z produktami gotowymi do wdrożenia. W pierwszym etapie akceleracji firmy otrzymują mentorską pomoc w zaadaptowaniu produktów do potrzeb partnerów korporacyjnych. Natomiast w drugim etapie produkty te są testowane na infrastrukturze partnera i zakończone przeprowadzeniem Proof of Concept. Wszystkie z zaprezentowanych w środę startupów mogą pochwalić się pozytywnym przeprowadzeniem tych testów. Nabory do trzeciej rundy akceleracyjnej dobiegły już końca. Na wiosnę 2021 przewidziany jest ostatni nabór do czwartej rundy. Informacji w tym zakresie poszukiwać można na stronie internetowej oraz w kanałach social media Accelopint.