Wykorzystanie platformy Adyen do zbierania danych o płatnościach z kanałów stacjonarnych i cyfrowych ma pozwalać na odkrywanie całościowych informacji o klientach. Gromadząc dane o płatnościach ze wszystkich kanałów sprzedaży na jednej platformie, partnerzy są w stanie zidentyfikować zachowania zakupowe w różnych kanałach – czytamy w komunikacie.
Współpraca fintechu Adyen i IKEA
System Adyen ma zapewniać franczyzobiorcom IKEA globalne przetwarzanie i akceptację płatności, lokalne metody płatności i rozliczenia i rozliczenia typu „like-for-like”. Taki model ma redukować liczbę umów i integracji w globalnych operacjach IT, upraszczając raportowanie finansowe oraz zarządzanie danymi klientów – zapewnia fintech w komunikacie.
Ostatnio pisaliśmy o planach IKEI na uruchomienie serwisu, na którym klienci mogą sprzedawać sobie nawzajem używane meble. Rozwiązanie nazywa się IKEA Preowned i ma rzucić wyzwanie takim firmom, jak eBay i Craigslist. Na początek usługa będzie testowana w Madrycie i Oslo, a pilotaż potrwa do końca bieżącego roku. Kolejny krok to globalne wdrożenie.
Z kolei Adyen kilka miesięcy temu nawiązał współpracę z SumUp, aby przyspieszyć obsługę płatności. Dzięki nawiązanej współpracy SumUp będzie mógł rozwinąć swoją dotychczasową ofertę niemal natychmiastowych rozliczeń oferując je małym i mikro firmom handlowym w strefie Euro i Wielkiej Brytanii.