Jedną z kluczowych innowacji w ramach partnerstwa jest wdrożenie tokenów sieciowych, które odmieniły proces płatności online w Zalando. Tokeny sieciowe to zamienniki tradycyjnych numerów kart płatniczych (PAN), które nie zawierają wrażliwych danych oraz są zaprojektowane w celu poprawy wskaźników autoryzacji – czytamy w komunikacie.
Szerszy zakres współpracy Adyen i Zalando
Korzystając z tokenów zamiast tradycyjnych numerów kart, Zalando ma zyskiwać na zmniejszeniu liczby niezamierzonych anulowań transakcji. Wprowadzenie optymalizacji tokenów sieciowych, wspierane przez Adyen, pozwoliło Zalando osiągnąć wyższe współczynniki autoryzacji oraz konwersji. Dzięki rozwiązaniu Adyen klienci nie są przekierowywani do zewnętrznych dostawców, co gwarantuje im płynny proces płatności – czytamy w informacji prasowej.
Adyen ma pomagać Zalando w zapewnieniu klientom możliwości płacenia przy użyciu preferowanych metod płatności, oferując obsługę na platformie zakupowej. Współpraca obejmuje również zwiększanie bezpieczeństwa płatności online przy udoskonalaniu transakcji 3D Secure w ramach dyrektywy o usługach płatniczych (PSD2).
Kilka tygodni temu pisaliśmy, że Adyen powołał Matouša Michněviča na stanowisko country managera odpowiedzialnego za region CEE, w tym za rozwój firmy na terenie Polski. W komunikacie czytamy, że Michněvič ma wnosić do Adyen doświadczenie z obszaru finansów, innowacji produktowych oraz strategicznych partnerstw na terenie Europy.
Z kolei w sierpniu Adyen nawiązał partnerstwo z IKEA w zakresie płatności. Współpraca ma pozwolić szwedzkiej spółce połączyć kanały sprzedaży stacjonarnej oraz cyfrowej i zaoferować klientom nowe rozwiązania w zakresie płatności.