Pierwotnie zakładano, że Airbnb pozyska z IPO 30 mld USD – czytamy na WSJ. Wyższa wycena to wynik w miarę pozytywnych wyników osiągniętych w czasie pandemii, tzn. spadki były niższe od spodziewanych. W ciągu pierwszych trzech kwartałów przychody Airbnb spadły o 32% i wyniosły 1,34 mld USD w porównaniu do 1,64 mld USD w 2019 roku.

Airbnb przetrwa pandemię

Pandemia mocno uderzyła w biznes hotelarski, ale Airbnb miało tę przewagę, że klienci szukali ofert krótkoterminowego wynajmu od prywatnych właścicieli mieszkań, bo te gwarantowały im możliwość większej izolacji.

Mimo pandemii, wyniki spółki wskazują, że jest ona wciąż w fazie wzrostu i jeśli trend się utrzyma, to Airbnb w ostatecznym rozrachunku w 2020 roku może mieć lepsze wyniki niż dwa lata temu.

/LP