– Bank utrzymuje wysoką efektywność kosztową – koszty działania obniżyły się o 6 proc. w ujęciu r/r i wyniosły 482 mln zł. Jednocześnie, współczynnik TIER1 na koniec I kw.’20 jest na poziomie 12,94 proc., co oznacza 2,2 mld zł nadwyżki kapitału i historycznie największy bufor ponad wymogi regulacyjne – czytamy w komunikacie.

Liczba klientów mobilnych

Na koniec I kwartału 2020 roku Alior Bank obsługiwał ponad 4,4 mln klientów, z czego 504 tys. stanowili użytkownicy aplikacji Alior Mobile. Wraz z końcem marca bank posiadał 207 oddziałów własnych oraz 584 placówki partnerskie bankowości detalicznej i biznesowej.

W analizowanym okresie liczba klientów indywidualnych wzrosła o 169 tys. r/r. Poprawiła się także jakość długotrwałej relacji klienta z bankiem. W I kw.’20 zanotowano 10 proc. wzrost liczby nowych rachunków z kartą debetową. O 67 proc. r/r. wzrosła natomiast liczba nowych rachunków z systematycznymi wpływami i o 61 proc. liczba nowych rachunków z transakcjami, które zostały otwarte w IV kwartale 2019 roku.

Alior systematycznie zwiększa rolę bankowości cyfrowej. Sprzedaż rachunków osobistych i kont oszczędnościowych w kanałach zdalnych wzrosła o 63 proc. r/r, a pożyczki gotówkowej o 6 proc. r/r. Od kilku kwartałów rośnie też zainteresowanie klientów aplikacją mobilną. Na koniec I kw.’20 liczba użytkowników aplikacji Alior Mobile wyniosła 504 tys. Oznacza to wzrost o 60 proc. w ciągu roku.

Wdrożenia ułatwiające zdalne bankowanie

W I kwartale 2020 roku Alior Bank wprowadził szereg rozwiązań ułatwiających klientom korzystanie z bankowości bez wychodzenia z domu. Klientom biznesowym oferuje możliwość zdalnego podpisania dokumentów za pomocą rozwiązania Autenti (polskiego fintechu, w który bank zainwestował pod koniec ubiegłego roku), czy podpisu kwalifikowanego.

Klienci indywidualni zyskali możliwość samodzielnego odzyskania numeru klienta (CIF), który jest niezbędny do zalogowania się do bankowości internetowej. Dodatkowo posiadacze rachunku w Alior Banku mogą także otrzymać pożyczkę na selfie – bez konieczności odwiedzania oddziału. Rozwiązanie powstało w oparciu o autorską metodę weryfikacji FOTO ID.