– Wyniki pierwszego kwartału br. wskazują na znaczące odbicie w wielu kluczowych aspektach funkcjonowania Alior Banku. Już dziś jesteśmy na drodze do realizacji ambitnych planów w kolejnych kwartałach. Tworzymy solidną bazę, zarówno pod kątem aktywów, jak i klientów, która pozwoli na dynamiczny rozwój po zakończeniu pandemii COVID-19 – mówi Iwona Duda, Prezes Zarządu Alior Banku.
Digitalizacja i usprawnienia w obsłudze klienta
Stale wzrasta znaczenie kanałów cyfrowych w codziennym korzystaniu z usług bankowych. Liczba użytkowników aplikacji Alior Mobile konsekwentnie rośnie od kilku kwartałów i aktualnie wynosi 630 tys., co daje przyrost o 25 proc. r/r – czytamy w komunikacie
Alior Bank kontynuuje budowanie ekosystemu usług pozabankowych w aplikacji mobilnej. W pierwszym kwartale 2021 roku bank m.in. umożliwił klientom nadanie ePINu w Alior Online stanowiącego dodatkowy czynnik zabezpieczający w internecie, a klienci korzystający z oferty kredytowej w procesie zdalnym otrzymali równocześnie dostęp do kanałów cyfrowych banku (Alior Online i Alior Mobile).
W pierwszym kwartale 2021 roku Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii infoNina, która pomaga usprawnić kontakt z klientami. Voicebot rozpoznaje intencję rozmówcy i na tej podstawie przekierowuje go do odpowiedniego doradcy. W kolejnym etapie rozwoju tej usługi, asystentka głosowa przeprowadzi klientów przez podstawowe czynności, m.in. jak się zalogować do aplikacji mobilnej, opowie czym charakteryzują się wybrane produkty i usługi bankowe oraz jakie należy spełnić warunki, aby móc z nich skorzystać.
Dobre wyniki w sprzedaży kredytów
– Alior Bank skutecznie wykorzystał rosnący popyt na kredyty hipoteczne. W analizowanym okresie odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w tym segmencie o 58 proc. r/r, osiągając poziom 746 mln PLN. Tym samym liczba klientów z kredytem na zakup nieruchomości wzrosła o 12 proc. r/r. Chcemy utrzymać wolumen sprzedaży hipotek, które są jednym z filarów strategii biznesowej banku– mówi Dariusz Szwed, Wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za produkty i sprzedaż w zakresie klienta indywidualnego i biznesowego.
Alior Bank wypracował również wzrosty w całym segmencie kredytów konsumenckich (consumer finance), gdzie sprzedaż zwiększyła się o 5 proc. r/r, a liczba klientów z tego typu produktem o 15 proc. r/r. Spółka rozwija się w strategicznym obszarze oferty EKO. W pierwszym kwartale 2021 roku odnotowano 3,2 tys. nowych umów oraz 94,2 mln PLN wolumenu sprzedaży w tym segmencie.
Na koniec I kwartału 2021 r. Alior Bank obsługiwał ponad 4,4 mln klientów i posiadał 200 oddziałów własnych oraz 459 placówki partnerskie bankowości detalicznej i biznesowej.